ورود

ثبت نام



حداکثر مقدار بار مجاز در پروازهای خارجی چند کیلوگرم است؟

یکی از دغدغه‌های ذهنی همه‌ی مسافران سفرهای خارجی این‌ است که مقدار بار مجاز در هر پرواز چند کیلوگرم است و هر مسافر تا چند کیلوگرم بار می‌تواند همراه خود به داخل هواپیما ببرد.

بطور کلی در اکثر خطوط هوایی و شرکت های هواپیمایی میزان بار مجاز برای هر مسافر رقم ثابتی است. با این وجود بهتر است به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل و پرداخت هزینه اضافی برای اضافه بار، قبل از پرواز قوانین مربوط به بار شرکت هواپیمایی را با دقت مطالعه کنید و یا از آژانس هواپیمایی خود بخواهید که قوانین را برای شما شرح دهد.

مقدار بار مجاز در هواپیما به نوع ایرلاین، کلاس پرواز و طول سفر بستگی دارد. به عنوان مثال در ایرلاین هایی نظیر ماهان، ایران ایر، عمان ایر، ترکیش و قطرایرویز که بصورت مرتب و روزانه پرواز دارند، مسافران میتوانند در کلاس پروازی اکونومی، یک چمدان با وزن ۳۰ کیلوگرم را به بخش بار تحویل دهند و یک ساک دستی به وزن ۷ کیلوگرم را با خود به داخل هواپیما ببرند. همچنین در این ایرلاین ها در بخش بیزینس کلاس، مسافران میتوانند 2 چمدان تا حداکثر وزن 40 کیلوگرم را با خود حمل کنند.

در ایرلاین های مسیر اروپا نظیر ایرفرانس، بریتیش و اتریشی- لوفتهانزا مسافران میتوانند یک چمدان تا حداکثر وزن 23 کیلوگرم و در کلاس بیزینس مسافران می‌توانند ۲ چمدان ۲۳ کیلوگرمی و یا در مجموع 46 کیلوگرم بار داشته باشند.

در برخی ایرلاین های مسیرهای کانادا و ایالات‌متحده امریکا مسافران در کلاس اکونومی می‌توانند ۲ چمدان با وزن ۲۳ کیلوگرم در مجموع 46 کیگوگرم و در کلاس بیزینس مسافران مجاز هستند دو چمدان ۳۲ کیلوگرمی در مجموع 64 کیلوگرم را حمل کنند.

جالب است بدانید برخی از ایرلاین ها نظیر آذربایجان ایر، ایجین و ایرآسیا، گاهی پروازهای بدون بار با نرخ ارزانتر دارند. در این ایرلاین ها هزینه بار نسبت به وزن چمدان به‌صورت جداگانه دریافت می‌شود.

 

بار اضافه در پروازهای خارجی

حمل بار اضافه با پرداخت هزینه ای جداگانه امکان‌پذیر است. نحوه محاسبه بار اضافه در پروازهای خارجی در ایرلاین های مختلف متفاوت است.

لازم است بدانید در ایرلاین های مسیرهایی نظیر کانادا و ایالات متحده امریکا، مسافر هر چند کیلوگرم اضافه بار داشته باشد جریمه ای معادل یک بسته ۲۳ کیلویی در پروازهای اکونومی و یک بسته ۳۲ کیلویی در پروازهای بیزینس باید پرداخت کند.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید