امروز:
چهارشنبه- ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



ویزای مولتی و ویزای کار کشور کانادا

ویزای کانادا | مهاجرت به کانادا
همانند بسیاری از کشورها متقاضیان ورود به خاک کشور کانادا ملزم به دریافت ویزای این کشور میباشند. متقاضیان دریافت ویزای کانادا بایستی مراحلی را طی کنند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

کشور کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان و همچنین محبوب ترین کشورها برای سفر و مهاجرت است. این کشور دارای سومین ذخایر بزرگ نفت جهان است و از لحاظ وسعت کانادا دومین کشور بزرگ دنیا محسوب می شود. وجود رفاه اجتماعی، امنیت شغلی، سیستم آموزشی قدرتمند، اقتصاد قوی و ... عواملی است که سالانه هزاران مهاجر و توریست را به این کشور میکشاند. کشور کانادا با آب و هوای مناسب و خنکی که دارد برای افرادی که از گرما فراری هستند بسیار مناسب است. این کشور به خاطر آب و هوای سردش و وجود دریاچه های گسترده که سراسر آنها را در زمستان برف پوشانده میشود، میزبان رشته های ورزشی همچون همچون هاکی روی یخ، پاتیناژ و کرالینگ میباشد. کشور کانادا میزبان سگ های زیبای هاسکی نیز است.

اخذ ویزای کانادا
اولین گام برای دریافت ویزای کانادا دانستن هدف از سفر به این کشور است. به عنوان مثال متقاضیان تحصیل در کانادا نمیتوانند برای دریافت ویزای توریستی اقدام نمایند. بنابراین دانستن هدف و در نتیجه نوع ویزای درخواستی مهمترین مرحله برای دریافت ویزای کانادا است.
در گذشته طی کردن مراحل دریافت ویزا و اخذ آن بسیار آسانتر از زمان حال بود. اما امروزه دولت کانادا در حال حاضر شرایط نسبتا سخت‌تری را برای متقاضیان ویزای کانادا و وقت سفارت کانادا در نظر گرفته است. کشور کانادا دلیل اعمال این گونه سخت گیری ها را اوضاع بحرانی جهان و جنگ میداند. همچنین دولت کانادا مهاجرت ورود هزاران متقاضی و مهاجر به این کشور را دلیل وارد شدن لطمه‌های فراوان به اقتصاد این قبیل کشورهای اروپایی و آمریکایی میداند.

انواع ویزای کانادا
بطور کلی متقاضیان دریافت ویزای کانادا در 2 دسته بندی کلی قرار میگیرند. ویزای مهاجرتی کانادا و ویزای توریستی کانادا.
- ویزای simple entry کانادا: همان طور که از نام این ویزا مشخص است این ویزا به منظور یک ‌بار ورود و خروج به کشور کانادا صادر میگردد. این ویزا مخصوص گردشگران و دانشجویانی است که قصد سفر تفریحی به این کشور را دارند و یا به منظور دیدار از خویشاوندان و آشنایان، و یا شرکت در همایش‌ها و دوره‌های علمی و آموزشی متقاضی دریافت این نوع ویزا هستند. اعتبار این نوع ویزا کمتر از ۶ ماه است و مدت اعتبار آن توسط دولت کانادا تشخیص داده خواهد شد.
- ویزای multiple entry کانادا: این ویزا به منظور چند بار ورود و خروج به کشور کانادا صادر میگردد. این نوع ویزا مجوز حضور در خاک کانادا را برای مدت زمان کمتر از ۶ ماه صادر می‌کند. در صورت دریافت ویزای multiple entry کانادا، گردشگران می‌توانند چندین بار از کانادا خارج شده و دوباره به این کشور بازگردند.
- Super visa: این نوع ویزا دارای ۵ سال اعتبار است و در واقع یکی از بهترین ویزاهای کاناداست. نکته جالب‌ در مورد super visa این است که با اینکه این ویزا ۵ سال اعتبار دارد، اما گردشگران حق حضور بیش از ۲ سال در کانادا را ندارند و باید هر ۲ سال یک‌بار برای مدت زمان کوتاهی کشور کانادا را ترک کنند. لازم به ذکر است این ویزا معمولاً برای والدین کسانی که در کانادا اقامت دائم دارند (و نیز پدربزرگ و مادربزرگ) صادر می‌شود و بهتر است که گردشگران و متقاضیان ویزای توریستی کانادا برای دریافت آن اقدام نکنند.

مراحل دریافت ویزای کانادا
بعد از تعیین هدف و نوع ویزای درخواستی مرحله ی بعدی دریافت وقت سفارت کانادا است. وقت سفارت در واقع نوبتی است که سفارت کانادا به متقاضیان دریافت ویزا میدهد و متقاضیان باید در روز و تاریخ مشخصی به سفارت کانادا مراجعه کرد ه و علاوه بر انجام مصاحبه و انگشت نگاری مدارک خود را اردائه دهند.
متاسفانه کشور کانادا در ایران دارای دفتر سفارت نمیباشد و متقاضیان باید برای دریافت وقت سفارت کانادا برای سفر به یکی از کشورهای اطراف مانند ترکیه، امارات متحده عربی و یا ارمنستان برنامه‌ریزی کند. که این امر موجب صرف هزینه ی گزاف برای مسافر است. عدم وجود سفارت کانادا در ایران یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که گردشگران ایرانی برای سفر به کانادا با آن روبرو هستند.

کشورهای واسط برای دریافت وقت سفارت کانادا
•    وقت سفارت کانادا در ارمنستان
•    وقت سفارت کانادا در ابوظبی
•    وقت سفارت کانادا در استانبول
•    وقت سفارت کانادا در آنکارا

دریافت وقت سفارت کانادا
روند دریافت دریافت وقت سفارت کانادا به دو صورت آنلاین و حضوری انجام میگردد. یکی از رایج ترین روش ها برای درخواست ویزای کانادا دریافت وقت سفارت کانادا بصورت آنلاین است. در این مرحله متقاضی پس از ورود به سایت سفارت کانادا و ایجاد حساب کاربری میتواند وقت های خالی سفارت را چک کرده و نسبت به دریافت نوبت خود اقدام نماید. در ادامه متقاضی بایستیفرم مربوط به سفارت را با دقت تکمیل کرده و سپس مدارک خواسته شده از سوی سفارت کانادا را در سایت سفارت آپلود نماید. تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی و دارای مهر دادگستری باشند. لازم به ذکر است پس از ثبت‌نام نهایی و آپلود مدارک امکان تغییر مدارک وجود ندارد، بنابراین تقاضا می‌شود که مدارک را به‌ صورت کامل و صحیح ارسال نمایید.
پس از انجام مراحل بالا و دریافت کانفرم وقت دریافت شده، متقاضی باید طی ۳۰ روز آینده جهت انگشت‌نگاری به یکی از کشورهای همسایه (ارمنستان، ابوظبی، استانبول و آنکارا) مراجعه نماید.
روش دومی که برای دریافت وقت سفارت کانادا انجام میگردد. دریافت وقت بصورت حضوری است. در این روش باید تمام مدارک به‌صورت کاغذی به سفارت کانادا ارائه شود و زمان بیش‌تری برای بررسی مدارک صرف خواهد شد. نکته قابل توجه این است که درخواست آنلاین خیلی سریع‌تر از درخواست حضوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدارک مورد برای دریافت ویزای کانادا
۱- تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
۲- اصل پاسپورت‌های جدید و قدیم (مثلا ۱۰ سال اخیر)
۳- ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
۴- یک قطعه عکس ۳٫۵×۴٫۵
۵- ترجمه رسمی سند ازدواج (در صورت تاهل)
۶- نامه تمکن مالی + پرینت حساب بانک به زبان انگلیسی که نشان‌دهنده گردش درآمد ماهانه بالا باشد. (به همراه مهر لاتین بانک)
۷- ترجمه رسمی سند ملکی
۸- مدارک شغلی + ترجمه رسمی : برای صاحبین مشاغل، جواز کسب، روزنامه رسمی، آگهی تغییرات شرکت و برای کارمندان، نامه اشتغال به کار (ذکر تاریخ اشتغال به کار، سمت و حقوق دریافتی ماهیانه الزامی می‌باشد) + فیش حقوقی ۳ ماه آخر و برای بازنشستگان، ارائه حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی الزامی می‌باشد.
۹- رزرو بلیط و رزرو هتل و یا دعوتنامه به همراه مدارک اقامتی دعوت‌کننده (اسکن PR یا پاسپورت+مدارک مالی) و مدارک اثبات خویشاوندی با شخص دعوت‌کننده

نکته ها:
۱- افراد متأهل، مطلقه و دارای فرزند ملزم به ارائه اسناد مربوطه به همراه ترجمه می‌باشند.
۲- پایان خدمت سربازی برای آقایان به همراه ترجمه به صورت اختیاری است.
۳- گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش‌آموزان و دانشجویان به همراه ترجمه رسمی
۴- تأیید دادگستری و تأیید اداره فنی قوه قضاییه برای تمامی ترجمه‌ها اختیاری می‌باشد.

ویزای تحصیلی کانادا
الزامات و شرایط زیادی برای صدور این ویزا در نظر گرفته شده است و تحصیل در کشور کانادا برای غیرکانادایی‌ها پولی است و متقاضی باید ثابت کند که شرایط مالی مناسبی برای تحصیل در کانادا دارد. اگر متقاضی دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستید بهتر است بدانید مسیر سختی را پیش رو دارید. اولویت پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی کانادا، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتراست و آن دسته از متقاضیانی که علاقمند به تحصیل در مقاطع پایین‌تر هستند، راه به مراتب سخت‌تری را پیش رو دارند. متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا هم بهتر است بدانند که اولین شرط، داشتن نمرات بالا در دروس تخصصی و همچنین معدل بالا در مقطع قبلی از دیگر شرایطی هستند که متقاضیان ویزای کانادا باید در نظر داشته باشند.

چک لیست مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا
۱- تکمیل فرم اطلاعات فردی و خانوادگی
۲- اصل پاسپورت‌های جدید و قدیم (مثلا ۱۰ سال اخیر)
۳- ترجمه رسمی شناسنامه و کارت ملی
۴- یک قطعه عکس ۳٫۵×۴٫۵
۵- نامه تمکن مالی به همراه مبلغ مبدل دلار کانادا
۶- مدرک زبان ILETS
۷- رزرو بلیط و رزرو هتل
‌- نامه بانک از کانادا در صورتی که پول‌تان را به کانادا فرستاده‌اید
۹- ترجمه سند ملکی و گردش حساب ۴ ماهه ساپورت‌کننده مالی
۱۰- فیش واریزی تحصیلی
۱۱- ترجمه آخرین مدرک تحصیلی + ریز نمرات
۱۲- گواهی عدم سوء پیشینه برای افراد بالای ۱۸ سال
۱۳- نامه پذیرش دانشگاه
** تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی ترجمه شوند و ترجمه مدارک بهتر است با تائید دادگستری باشد.
**  انجام مراحل رسیدگی به پرونده‌ها از ۴ هفته تا ۶ ماه به طول می‌انجامد و لازم است که اقدامات لازم برای سفر به موقع صورت گرفته باشد.
**  پس از اعلام صدور ویزای کانادا، مسافرین کانادا ملزم به دریافت ویزاها از همان دفتر VAC که در آن ثبت‌نام کرده‌اند، می‌باشند.

عوامل موثر در دریافت ویزای کانادا
چنانچه در گذشته سابقه سفر به کشور کانادا را داشته اید دولت کانادا امتیازاتی را برای شما قائل خواهد شد و تقریبا ۵۰ درصد شانس شما را برای دریافت ویزای کانادا افزایش میدهد. همچنین در صورت تمکن مناسب مالی و کاری، آفیسر ویزای کانادا برخورد بهتری با شما خواهد داشت! توجه داشته باشید که رد شدن ویزاهای توریستی گذشته نیز می‌تواند در رد شدن درخواست ویزای کانادا موثر باشد.
از جمله عواملی که به شدت بر روی دریافت ویزای کانادای شما تاثیر منفی میگذارد عنوان کردن هدف سفر برای ملاقات با نامزد و یا همسر قانونی که در کانادا اقامت دارد میباشد. بنابراین بهتر است که به هیچ عنوان چنین قیدی را به عنوان هدف از سفر به کانادا با آفیسر ویزا در میان نگذارید!
هدف کشورهایی همانند کانادا در صنعت گردشگری، جذب سرمایه است و از مهم‌ترین عوامل رد ویزای کانادا وضعیت ضعیف مالی و گردش حساب بانکی است.

هزینه ثبت نام ویزای کانادا
هزینه انگشت نگاری ۸۵ دلار کانادا و هزینه ویزا ۱۰۰ دلار کانادا است. که در هنگام ثبت نام به حساب سفارت واریز میگردد. پرداخت بصورت آنلاین و از طریق کارت اعتباری انجام می گردد. در ثبت نام حضوری باید وجه ذکر شده در گارانتی بانک به حساب سفارت واریز شود و رسید آن تحویل سفارت گردد.

چه افرادی برای ویزای کانادا نیاز به انگشت نگاری ندارند؟
- مسافرانی که سن آنها کمتر از ۱۴ و بیشتر از ۸۰ سال باشد
- مسافرانی که ویزای مهاجرتی کانادا را دارند.
- مسافرانی که اقامت کشور کانادا را داشته باشند.
- کارمندان و افراد دولتی یا دیپلماتها نیز نیاز به انگشت نگاری ندارند.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید