ورود

ثبت نام



14 دلیل ریجکت شدن ویزا

هنگامی که برای درخواست ویزا اقدام میکنید، دانستن اینکه چه دلایلی ممکن است باعث عدم پذیرش درخواست ویزای شما شود، بسیار ضروری است.
درخواست ویزا هر زمان ممکن است از سوی سفارت و یا کنسولگری پذیرفته نشود و ممکن است دلایل ارائه شده برای متقاضیان درخواست ویزا قابل درک نباشد. بنابراین در ادامه به توضیح مختصری پیرامون عوامل مؤثر در رد شدن ویزا خواهیم پرداخت. متقاضیان درخواست ویزا می توانند با مطالعه این موارد از تکرار اشتباهات احتمالی جلوگیری کنند.


1-    گذرنامه آسیب دیده
گذرنامه ای که در شرایط خوب نگهداری نشده و صفحات آن مخدوش و یا جدا شده باشد میتواند بر روی پذیرش و یا عدم پذیرش درخواست ویزا تاثیر گذار باشد.

2-    ارائه گذرنامه نامعتبر
چنانچه گذرنامه متقاضی دارای شرایط استاندارد مورد تایید سفارت نباشد افسران کنسولی میتوانند درخواست متقاضی را رد کنند. این شرایط عبارتند از:
-    ارائه گذرنامه ای که بیشتر از 3 ماه از پایان اعتبار آن باقی مانده است.
-    ارائه گذرنامه ای که حداقل 2 صفحه خالی برای ویزا داشته باشد.
-    ارائه گذرنامه برای افرادی که بیشتر از 10 سال دارند الزامی است.

3-    فعالیت جنایتکارانه گذشته یا کنونی
توجه به اینکه متقاضی در زمان گذشته و یا در حال حاضر دارای چه شرایطی بوده نقش مهمی در تصمیم گیری افسر کنسولی در مورد صدور ویزا دارد. چنانچه فرد دارای سوابقی نظیر تروریسم، مواد مخدر، سوء استفاده از کودکان، اعتیاد و سایر جرایم جدی باشد، به دلیل اینکه تهدیدی برای سیاست عمومی، امنیت داخلی یا ثروت عمومی کشور مربوطه است، افسر کنسولی تشخیص میدهد فرد متقاضی صلاحیت دریافت ویزا را ندارد.

4-    ارائه مدارک جعلی و ساختگی به سفارت
چنانچه تصور میکنید با مدارک اصلی خود ممکن است موفق به دریافت ویزا نشوید، به شما توصیه میکنیم به هیچ وجه اقدام به ارائه اسناد جعلی به سفارت یا کنسولگری نکنید. ارائه مدارک جعلی به سفارت علاوه بر رد شدن درخواست ویزای متقاضی میتواند پیامدهای نامطلوب دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال متقاضی ممکن است تا سالها در هیچ سفارتی پذیرش نشود.

5-    عدم ارائه توضیحات کافی برای اقامت
بهتر است برای سفر خود هدف از پیش تعیین شده و توجیه کافی داشته باشید. چنانچه دلایل محکم و منطقی برای سفر خود نداشته باشید ممکن است درخواست شما پذیرفته نشود. دلایل متقاضی برای سفر به کشور مربوطه بایستی با سند ارائه گردد، که عبارتند از:
-    ارائه اسناد و مدارک در مورد هدف از سفر و اقامت در کشور مقصد
-    انطباق اشتغال و صلاحیت حرفه ای با وضعیت مالی ارائه شده
-    انطباق برنامه سفر با دوره درخواست ویزا

6-    نداشتن هدف مشخص از سفر
عدم ارائه برنامه مشخص برای سفر میتواند یکی دیگر از دلایل رد شده درخواست ویزا باشد. مواردی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد دلایل مشخصی بر نداشتن هدف مشخص متقاضی است:
-    استفاده از سفارت اشتباه از منطقه شینگن
-    قادر نبودن به اثبات رزرو داشتن محل اقامت برای هر شب اقامت در کشور مقصد
-    قادر نبودن به ارائه بلیط پرواز رزروی برای هر متقاضی

7-    نداشتن سفر قبلی به خارج از ایران
چنانچه متقاضی دریافت ویزای شینگن و یا سایر کشورها هستید خالی بودن پاسپورت متقاضی میتواند یکی از دلایل رد شدن ویزا باشد.

8-    ارائه نامه با مرجع نامعتبر
- عدم ارائه نامه رسمی در سربرگ اصلی به همراه نشانی شرکت و نام و مشخصات معرف
- ارائه نامه رسمی که سه 3 ما از تاریخ صدور آن گذشته باشد.
- ارائه نامه ای رسمی که دارای مهر و امضای نویسنده نامه نباشد.

9-    عدم اثبات توانایی امرار معاش در سفر
عدم اثبات توانایی امرارمعاش کافی در طول مدت اقامت در کشور مقصد یکی از دیگر دلایل رد شدن درخواست ویزا است. افسر ویزا باید مطمئن شود که متقاضی می تواند از پس هزینه های سفر خود در مدت زمانی که در کشور مقصد اقامت دارد بر بیاید، در غیر اینصورت با درخواست ویزا مخالفت خواهد کرد. دلایلی که نشاندهنده عدم توانایی مالی متقاضی است عبارتند از:
-    عدم ارائه تمکن مالی
-    عدم ارائه گردش حساب مالی (حداقل 3 ماه آخر)
-    نداشتن بودجه کافی در صورتهای مالی ارائه شده

10-    عدم ارائه بیمه مسافرتی معتبر
ارائه پوشش بیمه مسافرتی مناسب در هنگام درخواست ویزا ضروری است. بیمه نامه مسافرتی چنانچه شامل موارد زیر باشد میتواند در پذیرش ویزای متقاضی تاثیر منفی داشته باشد:
-    ارائه بیمه مسافرتی که کشور مقصد را پوشش ندهد.
-    عدم امکان تامین پوشش بیمه مسافرتی در مقدار و زمان پیش بینی شده

11-    گواهی ازدواج و یا گواهی تولی نامعتبر
متقاضی باید گواهی معتبر ازدواج و یا تولد را به سفارت ارائه دهد. عدم توانایی در ارائه گواهی پدر و مادر کودک و یا معتبر بودن ازدواج منجر به عدم پذیرش ویزا خواهد شد.

12-    عدم ارائه مدارک اسکان متقاضی در طول سفر
مشخص نبودن محل اسکان متقاضی در طول سفر میتواند از دلایل رد شدن ویزا باشد. این موارد میتواند شامل دلایل زیر باشد:
- عدم ارائه دعوت نامه از میزبان
- عدم ارائه مدارک معتبر مبنی بر رزرو هتل
- عدم ارائه مدارک و شواهد برای سفرهای گروهی (تور)

13-    داشتن آلرت در سفارت های دیگر
چنانچه متقاضی طی چند ماه گذشته از هر سفارتی ریجکت شده باشد نباید برای درخواست ویزا اقدام نماید چون این عمل باعث ریجکت مجدد وی خواهد شد. دلیل این امر این است که سفارت ها در سیستم خود آلرت گذاشته و سفارت های دیگر را نیز از ریجکت متقاضی مطلع می کنند. متقاضی باید حداقل 8 ماه پس از آخرین روز ریجکت شدن مجدد اقدام نماید.

14-    رفتار نامناسب در روز مصاحبه
علاوه بر وضعیت ظاهری متقاضی در روز مصاحبه، رفتار فرد نیز در روند دریافت ویزا تاثیر گذار است. از رفتارهایی که نشان دهنده ی اضطراب و عدم کنترل رفتار است بپرهیزید. داشتن ظاهر عصبی میتواند در پذیرش ویزای متقاضی تاثیر مهمی داشته باشد.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید