ورود

ثبت نام



آغاز فصل جدید در گردشگری تاریخی اردبیل

نادر فلاحی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: با بهره‌برداری از هشت پروژه میراث ‌فرهنگی در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به اردبیل، فصل جدیدی در گردشگری تاریخی این استان آغاز شد.

وی اظهار داشت: این پروژه‌ها مطالبات چندین ساله مردم اردبیل بود که به همت مهندسان، هنرمندان و مرمت‌کاران این استان به بهره برداری رسید.

نادر فلاحی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل احیای دروازه عالی قاپو، مرمت پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، سامان‌دهی بقعه شیخ کلخوران، سامان‌دهی سایت موزه شهریئری، مرمت و بازسازی سرای امام جمعه، مرمت دو خانه تاریخی، مرمت دو حمام تاریخی و احیای غارهای دستکند گنزق است.

او با اشاره به هزینه کرد 280 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه‌ها تصریح کرد: این پروژه‌ها می‌تواند در معرفی تاریخ قبل و بعد از اسلام این استان موثر بوده و سابقه باستانی این منطقه را به بازدیدکنندگان معرفی کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ادامه داد: تمامی پروژه‌ها جاذبه جدیدی برای گردشگران است و در شهرهای اردبیل، سرعین و مشگین شهر می‌تواند به مقاصد جدید گردشگری تاریخی تبدیل شود.

فلاحی در خاتمه خواستار معرفی این جاذبه‌ها به گردشگران از سوی آژانس‌های مسافرتی و راهنمایان فرهنگی شد و گفت: انتظار می‌رود تمامی پروژه‌هایی که با وجود کمبود اعتبارات و با استفاده بهینه از امکانات به بهره برداری رسیده است، در سطح گسترده با مشارکت فعالان گردشگری معرفی شود.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید