امروز:
سه شنبه- ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



احتمال وقوع طوفان در استان کرمان

تاریخ امروز: پنجشنبه 17/بهمن/98

حمیده حبیبی، رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان ضمن اعلام هشدار نسبت به وقوع طوفان در هفته آینده با سرعت ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر در ساعت در این استان، افزود: در برخی مناطق شرقی استان سرعت وزش باد ۷۵ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود و در غرب و شمال غرب استان نیز احتمال سرعت وزش باد تا ۹۵ کیلومتر در ساعت وجود دارد.

وی درباره وضعیت جوی استان کرمان در روزهای آینده اظهار کرد: در هفته آینده مهم ترین پدیده جوی وزش باد خواهد بود و اکثر نقاط استان از روز شنبه تا چهارشنبه شاهد وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید خواهند بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: در مناطق شرقی استان طوفان شن و خاک پیش بینی شده و احتمال اختلال تردد در راه های مواصلاتی کرمان به سیستان و بلوچستان، کرمان به یزد و خراسان جنوبی به واسطه کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد.

حمیده حبیبی افزود: در برخی مناطق شرقی استان سرعت وزش باد ۷۵ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می شود و در غرب و شمال غرب استان نیز احتمال سرعت وزش باد تا ۹۵ کیلومتر در ساعت وجود دارد.

وی: تصریح کرد: هشدارهای لازم به مدیریت بحران و همه دستگاه های اجرایی داده و اطلاعیه آماده باش را ارسال کرده ایم.

حبیبی با اشاره به اینکه کاهش محسوس دما در استان نخواهیم داشت، بیان کرد: از روز سه شنبه هفته آینده هوا سردتر می شود اما خیلی قابل توجه نیست.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی استان کرمان در ادامه با بیان اینکه صبح امروز دمای هوای شهر کرمان 3 درجه زیر صفر بود که پیش بینی می شود، حداکثر به ۱۷ درجه سانتیگراد برسد اظهار کرد: همچنین امروز لاله زار و شهر بابک با دمای 8 درجه زیر صفر سردترین نقاط استان بودند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید