ورود

ثبت نام



انباشت آلاینده‌ها در استان مرکزی

رضا مرادی، مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: انباشت آلاینده‌های جوی پدیده غالب ۲۴ ساعت آینده در اراک و سایر شهرهای صنعتی این استان است.

وی افزود: بررسی‌ها حاکی از پایداری هوا تا فردا (چهارشنبه) در استان مرکزی است وبه دلیل سکون نسبی جو و وارونگی دما پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی بالا می‌رود.

مرادی خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی جدیدی از صبح فردا (چهارشنبه) به کشور وارد می‌شود که این سامانه از اواخر وقت چهارشنبه شب استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: بیشتر فعالیت این سامانه تا ظهر پنجشنبه است اما انتظار از این سامانه زیاد نیست و به‌دلیل ماهیت سرد آن بارش‌هادر بیشتر مناطق به‌صورت برف پیش‌بینی شده است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای هوا در مناطق مختلف استان مرکزی از روز پنجشنبه کاهش می‌یابد و در روزهای جمعه و شنبه هفته آینده به‌دلیل وجود ناپایداری ضعیف در ساعاتی از روز وقوع رگبار برف در برخی از نقاط استان دور از انتظار نیست.

رضا مرادی گفت: ساوه با بیشینه دمای ۱۱ و ۹ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای هشت و هشت دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

مرادی در خاتمه افزود: ۱۰۴ و یک دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید