ورود

ثبت نام



ایران در صدر کشورهای ارزان قیمت برای سفر در سال ۲۰۱۹

یکی از معتبرترین و پرمخاطب ترین نشریه های دنیا به نام فوربس، در طی گزارشی به رسم هر سال فهرستی از مقاصد پیشنهادی خود را برای سفرهای جذاب و ارزان در ایام تعطیلات سال نو نیز ارائه کرده است. در این گزارش نام ایران به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای سفر در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته و این رسانه جهانی با توصیف ایران به عنوان کشوری با پیشینه فرهنگی و تاریخی غنی که از جاذبه های گردشگری و طبیعی متعدد و با وجود مردمان مهمان نوازی که دارد به عنوان بهترین و ارزان ترین مقصد گردشگری در سال ۲۰۱۹ محسوب می شود و همچنین در توصیف کشور ایران بیان شده است که به دلیل امنیتی که در آن برقرار است برای سفر به خصوص برای جامعه زنان و گردشگران انفرادی گزینه بسیار خوبی محسوب می شود.
به نقل از نشریه فوربس، ایران کشوری ارزان و امن برای گردشگری در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است. این نشریه به رسم هر ساله ی خود لیستی از بهترین مقاصد گردشگری سال را معرفی می کند که ایران هم یکی از آن ها به شمار می رود. مطابق با آنچه که در نشریه فربس نقل شده است، ایام تعطیلات سال نو فرصتی استثنایی برای سفر به ایران بوده و به مخاطبان خود توصیه کرده است که با توجه به ارزانی و به صرفه بودن سفر به کشور در مقطع کنونی، ایران را به عنوان گزینه ای جدی میان مقصدهای سفر خود در سال ۲۰۱۹ لحاظ کرده است. لازم به ذکر است که در این گزارش نام ۳۸ کشور وجود دارد که در این بین برخی شهر و تعدادی کشور هستند.
نکته ی قابل توجه این است که در کنار نام ایران رقیبان سرسختی هم در همسایگی ایران و در حوزه ی توریسم نیز قرار گرفته است. در این فهرست تنها نام ترکیه و قطر در کنار ایران از منطقه خاومیانه به چشم می خورد و بهترین فرصت برای بهبود صنعت گردشگری است و افزایش سطح سهم ایران از بازار توریسم منطقه را فراهم آورده است. با توجه به این که کشور عربستان سعودی که مهمترین رقیبان ایران در خاورمیانه در میان کشورهایی که به فکر توسعه گردشگری خود هستند اما نام این کشور در فهرست مقاصد پیشنهادی برای سفر در این نشریه معتبر قرار نگرفته است و این در حالی است که بسیاری از رسانه های معتبر و پرمخاطب جهانی از جمله «تلگراف» درخصوص توصیه عربستان سعودی به عنوان مقصد سفر در سال ۲۰۱۹ با احتیاط صحبت کرده اند و آن را مقصدی ایده آل برای گردشگران نمی دانند.
نشریه فوریس در گزارشی که با عنوان ۳۸ مقصد ارزان گردشگری جهان در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است، نقاط مختلفی از جهان را به عنوان پیشنهادهایی برای سفر مقرون به صرفه و در عین حال جذاب را فهرست کرده است. نام شهرها و کشورهایی که در این گزارش آمده است نیز عبارت از ایالت هایی از آمریکا، چند شهر اروپایی و کشورهایی همچون کوبا، ترکیه و اوکراین نیز به چشم می خورد، همچنین شهرهایی همچون دوحه در قطر و قاهره در مصر نیز از دیگر مقاصد مسافرتی است که مورد توجه این رسانه آمریکایی قرار گرفته است.
اما در این فهرست نام ایران جز مواردی بوده که بسیار مورد تاکید قرار گرفته است؛ این نشریه در تحسین تجربه سفر به ایران در خطاب به مخاطبان خود چنین نوشته است که“با سفر به این کشور می توان حضور در سرزمینی باستانی را تجربه کرد که روزگاری محل حکومت برجسته ترین فرمانروایان تاریخ بوده است. در ایران می توان سراغ بهترین کیفیت مهمان نوازی مردمان محلی را گرفت و مردم این کشور یکی از صمیمی ترین و دوستانه ترین مردمان جهان هستند.
عمده دلیل ارزان محسوب شدن ایران در این نشریه، تحولات ارزی بوده که در چند ماه اخیر صورت گرفته و در نشریه فوربس در گزار خود افزوده است که حال حاضر بهترین زمان برای سفر به ایران محسوب می شود، چراکه به واسطه کاهش ارزش ریال در برابر عموم ارزهای عمده جهانی، این کشور تبدیل به یکی از ارزان ترین مقاصد سفر در سراسر جهان شده است و در آن می توان خدمات مسافرتی را با قیمتی پایین و کیفیتی بالا دریافت کرد؛ علاوه بر این ها ایران کشوری با تاریخ غنی و جاذبه های ارزشمند محسوب می شود.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید