ورود

ثبت نام



برگزاری نمایشگاه آثار میناکاری روی سفال در همدان

تاریخ خبر: 4/اسفند/98

نمایشگاه آثار میناکاری روی سفال هنرکده خلج از استان همدان در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپا شده است‌.

نمایشگاه آثار میناکاری روی سفال هنرکده خلج از استان همدان از روز شنبه سوم اسفند در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افتتاح شد و تا روز چهارشنبه هفتم اسفند 98 در این مجموعه میزبان عموم علاقه‌مندان است.

در این نمایشگاه، حدود 500 اثر میناکاری روی سفال شامل شیرینی‌خوری، میوه‌خوری، وسایل هفت‌سین، کاسه، بشقاب، گلدان، سرویس چایخوری و... به نمایش گذاشته شده است.

این اولین نمایشگاه از آثار این هنرکده است که در وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی برپا شده است. این هنرکده در گذشته نمایشگاه‌های متعددی در تهران، اصفهان و شیراز برپا کرده است.

سارا و مریم خلج سرپرست کارگاه هنری خلج در همدان هستتند که از حدود 9 سال پیش در این رشته هنری فعالیت می‌کنند. به گفته این هنرمندان، حدود 120 نفر در کارگاه آنها مشغول به کار بوده و هنرکده خلج دارای 2 شعبه در استان همدان است.

سارا خلج درباره پیشینه میناکاری روی سفال گفت: مبدع میناکاری روی سفال یا لعاب برجسته استاد خشوعی هستند که در شهر جهانی لاله‌جین این هنر را ابداع کرده‌اند. اکنون این کار را به کارآموزان خود آموزش می‌دهیم و آنها به صورت کار در منزل این کار را انجام می‌دهند.

وی درباره وضعیت فروش این آثار در خارج از کشور اظهار کرد: تاکنون در کشورهای ارمنستان و سلیمانیه عراق نمایشگاه داشته‌ایم که آثارمان با استقبال خوبی در آنجا مواجه شده‌اند‌. تقاضای ما از معاونت صنایع دستی این است که با حمایت از ما زمینه ای را فراهم کنند که بتوانیم در نمایشگاه های بیشتری در کشورهای خارجی شرکت کنیم.

سارا خلج خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات صنایع‌دستی، باید فرصتی فراهم شود تا بتوانیم آثارمان را بدون واسطه به کشورهای مختلف صادر کنیم. این آثار در کشورهای عربی، ترکیه و بعضی کشورهای اروپایی با استقبال خوبی مواجه بوده است.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید