ورود

ثبت نام



بزرگترین رویداد گردشگری ایران در راه است

دوازدهمین نمایشگاه بین‌ المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران، بهمن ماه سال ۳۹۷ با حضور نمایندگان ۱۰ کشور، در تهران برگزار می‌شود .  این نمایشگاه که با هدفی فراتر از سال‌های پیشین برگزار خواهد شد یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای صنعت گردشگری ایران نامیده می‌شود و قرار است از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شود. تمامی استان‌های کشور برای حضور در این نمایشگاه بسیار پر رنگ‌تر و با فعالیت و برنامه‌هایی پر بارتر از پیش در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    امسال ۴۱ هزار متر مربع فضای سرپوشیده در قالب ۱۳ سالن و سه هزار متر مربع فضای باز به نمایشگاه گردشگری امسال اختصاص داده شده که ویژگی اصلی آن در قیاس با سال‌های گذشته تمرکز بر حضور مقتدرتر استان‌ها است.

در مراسم رونمایی از پوستر نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در سال ۹۷ که در هتل لاله تهران برگزار شد از حضور و اختصاص فضاهای بیشتر به استان‌ها سخن به میان آمد. چرا که در سال‌های گذشته حدود ۷۰ درصد از فضاهای نمایشگاهی به استان تهران و تنها  ۳۰ درصد از فضای کل به سایر استان‌ها اختصاص می‌یافت اما امسال با هدف حضور و فعالیت و نمایش تمامی پتانسیل‌های گردشگری استان‌ها این میزان فضاها معکوس شده و گفتنی است که در این زمینه هدف کمرنگ تر کردن تهران در این نمایشگاه نبوده بلکه انگیزه تقویت بخش خصوصی استان‌ها بوده است.

به اعتقاد امینیان، سال‌های گذشته استان‌ها حضوری نمادین در این نمایشگاه داشتند که با توجه به اهمیت این رویداد در صنعت گردشگری ایران و برند بودن آن، ترجیح بر این شد که استان‌ها از حالت نمایشی خارج شوند.

به گفته محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل تبلیغات و بازاریابی معاونت گردشگری، مدیریت این بخش از نمایشگاه توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته و بررسی و آسیب‌شناسی نمایشگاه‌های سال‌های گذشته توسط تیم برجسته‌ای از دانشگاه علامه طباطبایی صورت گرفته و حاصل نتایج نشان از این دارد که در نمایشگاه گردشگری همه ساله به جای بررسی تخصصی گردشگری و صنعت توریسم، تبدیل به فروشگاه‌های بهاره و آش فروشی و مزاحمت اجرای زنده موسقی استانی در سالن‌ها‌ی سرپوشیده و نداشتن برنامه‌های جانبی، عدم تفاهم نامه‌های بین المللی و بین سازمانی و برگزار نشدن تخصصی و کاربردی این صنعت در نمایشگاه است و از طرفی دیگر توجه نکردن به استان‌های کمتر شناخته شده با پتانسیلی بسیار بالا در صنعت گردشگری و نبود حضور شرکت‌ها و مهمانان خارجی و تبادل نظریات و سنجش در آن از مهم‌ترین نقاط ضعف این نمایشگاه بوده که امسال درصدد رفع آن‌ها برآمده‌‌اند.

غرفه‌های خوراک که چهره‌ی نمایشگاه تخصصی گردشگری را مخدوش کرده بود امسال در سه سالن ۱۸، ۲۰ و ۲۲ متمرکز شده و اجرای موسیقی در فضای باز نیز ممنوع شده، قرار است سالن موقتی را برای اجرای زمان‌بندی شده گروه‌های موسیقی استان‌ها ایجاد کنند که حضور آن‌ها در امور تجاری نمایشگاه مزاحمتی ایجاد نکند.

همچنین بهترین سالن نمایشگاه که هر سال به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص داشت امسال در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

 برگزاری ۶ کارگاه تخصصی، انعقاد چند تفاهم‌نامه، رونمایی از کتاب راهنمایی گردشگری و سایت ویزیت ایران در حاشیه این نمایشگاه رخ خواهد داد و همچنین  قرار است همزمان با این نمایشگاه شبکه «شما» با محور گردشگری پخش برنامه‌های خود را از ۲۳ بهمن‌ماه آغاز کند. طبق مذاکرات و تفاهم صورت گرفته در ابتدا روزی ۳ ساعت و نیم  از برنامه‌های این شبکه تلویزیونی به گردشگری اختصاص خواهد داشت.

ولی تیموری ، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در سخنرانی خود گفت:

     سازمان برای نمایشگاه گردشگری امسال هزینه‌ای نکرده و با توان بخش خصوصی آن را اجرا می‌کند، از حضور نمایندگان ۱۰ کشور خارجی و بازدید هیآت رسمی سایر کشورها در سطح وزیر و معاون وزیر در این نمایشگاه خبر داد.

در این مراسم که سفیران و رایزنان فرهنگی کشورهایی چون افغانستان، اکوادور، ونزوئلا، یونان، برزیل و بلاروس حضور داشتند، پوستر نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران با شعار «گردشگری و تحول دیجیتال» رونمایی شد.

 

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید