ورود

ثبت نام



ساخت 290 پروژه گردشگری در خراسان رضوی

ابوالفضل مکرمی فر، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در نشست استاندار با سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری در این استان گفت: "هم اکنون 290 پروژه گردشگری با سرمایه گذاری در حدود 80 هزار میلیارد ریال در خراسان رضوی در حال ساخت است."
وی افزود: "هم اینک هزار و 976 تاسیسات گردشگری در استان خراسان رضوی دایر است و حدود 80 هزار نفر در این زمینه مشغول به کار هستند. با بهره برداری از این تاسیسات جدید گردشگری در مشهد برای حدود 10 هزار نفر به طور مستقیم اشتغال زایی خواهد شد."
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: "وجود 1460 واحد اقامتی با ظرفیت 100 هزار نفر، 32 منطقه نمونه گردشگری و 16 روستای هدف گردشگری از ویژگیهای مهم استان خراسان رضوی در حوزه گردشگری است. همچنین هم اکنون 17% هتلهای کشور و 50% هتل آپارتمانهای کشور در خراسان رضوی قرار دارد."
وی افزود: "شهر مشهد و خراسان رضوی تنها شهر و استانی است که گردشگری آن به تبلیغ کمتری نیازمند است. چون گردشگری زیارت و گردشگری سلامت در این شهر و استان از اهمیت بسزایی برخوردار است."
در این نشست همچنین تعدادی از سرمایه گذاران حوزه صنعت گردشگری خراسان رضوی چالش ها و مشکلات خود را در بخشهای مختلف عنوان کردند.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید