امروز:
چهارشنبه- ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



سرمایه‌گذاری 1245 میلیارد تومانی در حوزه گردشگری جزیره قشم

فرماندار قشم با اشاره به آغاز عملیات ارتقاء زیرساخت‌های توسعه‌ای در جزایر قشم گفت: تاکنون بالغ بر یک‌هزار و 245 میلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری شده و یک‌هزار و 300 میلیارد تومان نیز در دست اقدام است.
علیرضا نصری امروز در گفت و گو، با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این جزیره اظهار داشت: 84 هزار تُن از 120 هزار تن تولید ماهی در قفس پیش‌بینی شده برای استان هرمزگان، سهم جزیره قشم است.

وی با اشاره به افق برنامه‌ای قشم مبنی بر تولید بیش از هشت هزار تن میگو، افزود: در همین راستا یک‌هزار و 100 هکتار زمین واگذار شده و واگذاری 150 هکتار دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

فرماندار شهرستان قشم تصریح کرد: ظرفیت‌های در دست اقدام شیلاتی قشم علاوه بر ایجاد سه‌ هزار شغل مستقیم، فرصت‌های شغلی گسترده‌ای در صنایع تبدیلی، بسته‌بندی، پودر ماهی، یخ‌سازی و کارخانه‌های متعدد جانبی ایجاد می‌کند.

نصری از صنعت گردشگری به‌ عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در جزیره قشم نام برد و اضافه کرد: وجود چهار جزیره با جاذبه‌های گردشگری فراوان و ایجاد هشت هزار و 725  تخت هتل، مهمانپذیر، کاشانه میهمان و سفره‌خانه سنتی در سطح شهرستان گامی اثرگذار در زمینه توانمندسازی جوامع محلی و  بهره‌مندی آنان این صنعت به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و 245 میلیارد تومان در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری شده، 13 هزار میلیارد ریال نیز در دست اقدام قرار دارد و از طریق امضای تفاهم‌نامه با بنیاد برکت و بنیاد علوی عملیات ارتقاء زیرساخت‌های توسعه‌ای جزایر هرمز و لارک در حال انجام است.

فرماندار قشم با اشاره به سرمایه‌گذاری 19 هزار میلیارد تومانی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی این شهرستان، گفت: سه هزار و 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی نیز در دست اجرا است که این سرمایه‌گذاری‌ها، جزیره قشم را متحول می‌کند.

نصری، ارزش مالی صنایع فعال در قشم را سه‌ هزار و 180 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: 202 شرکت صنعتی و حدود سه هزار شرکت در زمینه‌های بازرگانی، صادرات و واردات در قشم فعالیت دارند و می‌توان از صنعت شناورسازی این جزیره به‌عنوان نماد اقتصاد مقاومتی یاد کرد.

وی در ادامه تشریح دستاوردها و خدمات 40ساله انقلاب اسلامی، تصریح‌کرد: بیش از یک‌هزار میلیارد تومان در حوزه تجارت سرمایه‌گذاری شده است، از 50 پروژه ورزشی شهرستان 35 پروژه آن به مرحله بهره‌برداری رسیده و 14 شرکت در زمینه‌های علمی، دانش‌بنیان و آبرسانی به سراسر جزیره قشم به ثبت رسیده است.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید