امروز:
پنجشنبه- ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



شناسايی 8 مسير گردشگری در کردستان

تاریخ خبر: 4/اسفند/98

حمید اسکندری، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان کردستان از شناسایی هشت مسیر گردشگری در سطح استان طی سال 96 تا پایان بهمن 98 خبر داد.

وی افزود: 48 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان وجود دارد که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای سفرهای گروهی در سطح استان، کشور و خارج از کشور انجام می‌دهند.

اسکندری با اشاره به وجود 12 مسیر گردشگری در گذشته علاوه بر این هشت مسیر جدید، افزود: مسیرهای گردشگری در استان کردستان از جذابیت‌های منحصر بفردی مانند طبیعت بکر، معماری سنتی روستاهای مسیر، غذاهای محلی، فرهنگ، آداب و رسوم متفاوت و مهمان نوازی ساکنان این مسیرها برخوردار است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بيان اينکه مسیرهای گردشگری توان جذب گردشگران و علاقه‌مندان به استان را فراهم می‌سازد، تصریح کرد: برای توسعه زیرساخت‌های لازم در این مسیرها نیاز به همکاری ارگان ها و نهادهای ذی ربط و سرمایه‌گذاران هستیم.

اسکندری افزود: هشت مسير گردشگری شامل سه محور ژاوه رود در سنندج، مسیر سارال در دیواندره، مسیر هورامان به شاهو، مسیر دشت خیاران در مریوان،  مسیر جنگلی تاج وان در بانه، مسیر کولیژ به دله است که نقش بخش خصوصی از جمله آژانس‌های طبیعت‌گردی استان را نباید در شناسایی این مسیرهای جدید نادیده گرفت.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید