امروز:
سه شنبه- ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



غار کتله‌ خور زنجان 2 هفته‌ تعطیل است.

تاریخ خبر: شنبه - ۲۱ تیر ۱۳۹۹

امیر ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اعلام خبر تعطیلی 2 هفته‌ای غار کتله‌خور در استان زنجان، گفت: در راستای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و با توجه به بازدید زیاد علاقه‌مندان از این موزه و به منظور سلامت هموطنان، بازدید گردشگران به علت شیوع کرونا ویروس از غار کتله‌خور تا  دو هفته آینده انجام نمی‌شود.

وی اظهار کرد: از ۱۴ اسفندماه ۱۳۹۸ هیچ گردشگری در ویلاهای اقامتی غار کتله‌خور و روستای گرماب پذیرش نشده و تا مساعد نشدن شرایط از لحاظ حفظ سلامت همشهریان و مسافران این امکان وجود نخواهد داشت.

او افزود: برای مقابله ویروس کرونا، اجرای اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار گرفته است و تمامی مجموعه‌ها و اماکن گردشگری هر روز ضدعفونی می‌شوند و مورد بازرسی قرار می‌گیرند. این اقدامات در راستای حفاظت از سلامت شهروندان صورت گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان خاطرنشان کرد: همچنین غارها دارای محیط سرد و مرطوب هستند و با توجه به اینکه ویروس کرونا در محیط سرد عمر و ماندگاری بیشتری دارد و همچنین وجود خفاش‌ها، حضور گردشگران و غارنوردان در غارها می‌تواند به شیوع یا تداوم ویروس کرونا در دوره‌های بعد کمک کند. از گردشگران و هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی برای بازدید از این مجموعه گردشگری به کتله‌خور سفر نکنند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید