امروز:
سه شنبه- ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



نوروزگاه‌ در 30 نقطه استان بوشهر برگزار خواهد شد.

تاریخ خبر: 5/اسفند/98

به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر، جلسه هماهنگی و تشکیل کمیته نوروزگاه 99 روز یکشنبه 4 اسفند 98 با حضور مدیرکل، معاونان و مسئولان واحدهای مرتبط استان در این اداره‌کل برگزار شد.

محمدحسین ارسطوزاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر ضمن اعلام اینکه نوروزگاه سال آینده با رویکردی جدید و با حضور پررنگ‌تر فعالان گردشگری و سمن‌ها برگزار خواهد شد، گفت: نوروزگاه یک جشن ملی است که در آن نقش مهم فرهنگ و تمدن تاریخی ایران به نمایش گذاشته می‌شود و هر قوم و استانی ظرفیت‌های ناملموس خود را به نمایش می‌گذارد.

وی بوشهر با اشاره به نیاز آسیب‌شناسی نوروزگاه سال گذشته و فراهم شدن بستر مناسب برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم در نوروز سال 99 افزود: رویکرد ما در نوروز 99 تا حد امکان، اجرای مراسم‌های آیینی در کنار ابنیه‌های تاریخی است تا بتوانیم یک اثر تاریخی و فرهنگی را معرفی کنیم.

محمدحسین ارسطوزاده در این جلسه از ظرفیت‌های بالقوه بخش خصوصی در برگزاری این مراسم گفت: فعالان گردشگری رکن اساسی و اصلی در برگزاری این رویداد هستند و از ظرفیت‌های بالقوه این گروه‌ها برای بهتر انجام شدن کارها می‌توان استفاده کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر با اشاره به نقاط ضعف سال‌های قبل و کمبودها در برگزاری مراسم‌ها، افزود: مراسم‌ها و آیین‌ها در سال 99 به شکل متمرکز در چندین نقطه و چند روز متوالی اجرا می‌شود و اطلاع‌رسانی آن توسط رسانه‌ها انجام می‌َشود تا هم مهمانان نوروزی و هم مردم منطقه بتوانند از آن استفاده کنند.

ارسطوزاده با بیان این‌که نوروزگاه در 30 نقطه استان برگزار خواهد شد، افزود: نوروزگاه در 30 نقطه استان به طریقی برنامه‌ریزی خواهد شد که توزیع سفر به گونه‌ای باشد تا محل‌های کمتر شناخته‌شده نیز معرفی شود و شاهد تجمیع مسافران در یک نقطه از استان نباشیم.

وی با اشاره به زمان‌بندی برگزاری و نقاط مشخص‌شده، تصریح کرد: طبق آمار تصادفات نوروزی بیشتر در 30 کیلومتری  مقصد اتفاق می‌افتد و ازاین‌رو سعی ما در برنامه‌ریزی نوروزگاه در مبادی ورودی استان است تا به‌ محض ورود دلیلی برای توقف مهمانان داشته باشیم و خطر تصادفات را کاهش دهیم.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید