ورود

ثبت نام



کشف 8 مومیایی باستانی در مصر

8 مومیایی باستانی از دل خاک‌های مصر بیرون کشیده شد. این مومیایی ها با قدمت چندین هزارساله شان بدون شک بر صنعت گردشگری این کشور اثرات مثبتی خواهند گذاشت و نرخ بازدیدکنندگان را افزایش خواهند داد.

طبق گزارشی که از وزارت میراث تاریخی و فرهنگی کشور مصر منتشر گردید، باستان‌شناسان تعداد ۸ تابوت سنگ آهکی شامل مومیایی را در هرم پادشاه آمینهات دوم کشف کرده‌اند. او دوازدهمین فرعون این سلسله بوده است که در بین سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۸۸۵ قبل از میلاد می‌زیسته است. این آثار در سایت باستان‌شناسی دشورDahshur  در ۴۰ کیلومتری جنوب قاهره کشف شده است. باستان شناسان این مومیایی‌ها را متعلق به دوران سلطنت فرعونیان می‌دانند که از سال ۳۲ تا ۳۳۲ پیش از میلاد حکومت می‌کردند. همچنین ۳ تن از این مومیایی‌ها سالم و حفظ شده و روی تابوت آن‌ها شکل یک انسان نقاشی شده است.

طبق این گزارش منتشر شده، عملیات حفاری و کاوش از ماه اوت آغاز شده که نتایج آن کشف این ۸ مومیایی بوده است. این 8 مومیایی اکنون در انباری جهت حفاظت در دشور نگهداری می‌شوند. به گفته ی باستان شناسان این مومیایی ها درون کارتونیج‌های نقاشی شده‌ایی قرار دارند. Cartonnage نوعی از ماده مصالح بوده است که در ماسک مرگ مصر باستان از دوره نخست میانی مصر تا دوران امپراتوری روم استفاده می‌شد.. در دوران مصر باستان با مومیایی کردن و استفاده از این تابوت‌های کارتونیجی سعی در حفظ جسم انسان برای زندگی مجدد داشتند. این کشف امروزه به یکی از مهیج‌ترین اکتشافات باستان‌شناسی تبدیل شده است. سال گذشته یک گورستان با ۱۷ مومیایی، یک روستای باستانی در دلتای رود نیل و یک آرامگاه ۴ هزار و ۴۰۰ ساله نیز در این کشور کشف گردید.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید