امروز:
سه شنبه- ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



گردش مجازی مجموعه فرهنگی و ‌تاریخی نیاوران در بحران کرونا

تاریخ خبر: 27/فروردین/99

پس از شیوع ویروس کرونا و در ادامه پویش "موزه‌ها را در خانه ببینیم"، مجموعه فرهنگی‌ و تاریخی نیاوران با تولید محتوای مرتبط با این مجموعه، موزه‌های خود را به خانه‌های مردم برده است.

این محتواهای فرهنگی شامل معرفی موزه‌ها و آثار شاخص در قالب عکس و ویدئوهای یک‌ دقیقه‌ای و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مجازی از منتخب نمایشگاه‌های برگزارشده در سال‌های اخیر است.

تاکنون بیش از ۱۰ ویدئوی یک‌دقیقه‌ای از فضای داخلی هر یک از موزه‌های این مجموعه، باغ تاریخی نیاوران و گونه‌های جانوری آن در فضای مجازی مجموعه نیاوران منتشرشده است.

این مجموعه به‌منظور برقراری ارتباط دوسویه با مخاطبین در فضای مجازی و باهدف شناساندن هرچه بیشتر ارزش‌های فرهنگی تاریخی خود، با طرح سؤالاتی از داشته‌های ارزشمند موزه‌های مجموعه نیاوران، علاوه بر تشویق مخاطبان به مشارکت در این اقدام فرهنگی، در کنار نمایش آثار شاخص موزه‌های این مجموعه به معرفی تخصصی هر اثر و روایت‌های تاریخی مجموعه نیاوران از دوره قاجار تا پهلوی پرداخته است.

مجموعه فرهنگی و ‌تاریخی نیاوران با مشارکت در طرح "۱۳ روز، ۱۳ موزه" که به همت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) در ایام نوروز امسال برگزار شد، به معرفی بخشی از این مجموعه به‌صورت زنده پرداخت و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک http://www.aparat.com/v/jFhYI این برنامه را در شبکه آپارات نیز تماشا کنند.

برگزاری سه نمایشگاه مجازی در طرحی با عنوان "نمایشگاه نامه" و معرفی ۲۵ اثر در قالب طرح پرسش و معرفی در فضای مجازی از جمله فعالیت‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در این ایام بوده است.

علاقه‌مندان برای دسترسی به این محتواهای فرهنگی می‌توانند به وب‌سایت مجموعه نیاوران به آدرس www.niavaranmu.ir، صفحات مجازی این مجموعه و همچنین وبگاه آپارات مراجعه نمایند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید