ورود

ثبت نام



۱۳۵ قطعه شیء تاریخی و بدل در کرمانشاه کشف شد.

تاریخ خبر: سه شنبه 15/بهمن/98

امید قادری، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ۱۳۵ قطعه شیء تاریخی و بدل توسط یگان حفاظت میراث ‌فرهنگی این استان کشف و ضبط شد.

وی افزود: با تلاش و فعالیت‌ مستمر و شبانه‌ روزی نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان و با انجام کارهای اطلاعاتی، فردی که در حال خرید و فروش اشیای تاریخی بود، شناسایی شد.

امید قادری اظهار کرد: عصر روز گذشته 14 بهمن ماه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی با همکاری نیروی انتظامی، طی عملیاتی غافلگیرانه، فرد مذکور را دستگیر و تعداد زیادی اشیای تاریخی و بدل که همراه وی بود، کشف شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری کرمانشاه ادامه داد: صبح امروز نیز پس از اخذ مجوز ورود به منزل فرد مذکور، اشیای دیگری کشف و ضبط شد که در مجموع تعداد ۱۳۵ شی‌ء تاریخی و بدل کشف گردید.

 مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به ‌اینکه از این تعداد تنها سه شی‌ء دارای ارزش تاریخی بوده و مابقی اشیاء بدل بودند، گفت: یک لیوان کوزه‌ای و بشقاب فلزی مربوط به دوران اسلامی و همچنین یک سکه نقره‌ای از دوران ایبری در بین آن‌ها وجود داشت.

قادری خاطر نشان کرد: آثار تاریخی نشانگر هویت یک ملت و حفاظت از آنها وظیفه همه مردم است.

پادشاهی ایبِری قلمرو پادشاهی گرجستان باستان است که حدود 3 هزار سال قبل، توسط نیاکان گرجی‌های امروزی که با شکست از مادها عده‌ای از آن‌ها از اورارتو مهاجرت کردند، بنا نهاده شد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید