ورود

ثبت نام



۱۳ روز هوای پاک در ۹ ماهه امسال در اهواز

محمدجواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ روز با هوای پاک در اهواز گزارش شده است.

وی اظهار کرد: با در نظر گرفتن شاخص کیفی هوا بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون، از ابتدای سال جاری تاکنون، اهواز ۱۳ روز هوای پاک را تجربه کرده است.

محمدجواد اشرفی افزود: در این مدت ۱۲۹ روز قابل قبول، ۱۱۵ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۰ روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم در اهواز گزارش شده است.

وی با اشاره به تعداد روزهای غبارآلود اهواز، بیان کرد: زمانی که وضعیت هوا از قابل قبول خارج می‌شود و به مرحله ناسالم برای گروه‌های حساس می‌رسد، تاثیر ذرات ۲.۵ میکرون (PM ۲.۵) مشخص می‌شود بنابراین در این مدت اهواز ۱۳۶ روز غبارآلود را تجربه کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بیشترین تعداد روزهای با هوای پاک بر اساس این شاخص در اهواز در فروردین‌ماه با ۶ روز و بیشترین تعداد روزهای قابل قبول در فروردین ماه با ۲۰ روز بوده است.

اشرفی خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس نیز در آذرماه با ۲۳ روز بوده و بیشترین تعداد روزهای ناسالم نیز در آبان‌ماه با ۶ روز بوده است. اهواز در شهریور ماه یک روز هوای بسیار ناسالم را تجربه کرد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید