امروز:
پنجشنبه- ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



82 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری خراسان رضوی

تاریخ خبر: شنبه - ۲۸ تیر ۱۳۹۹

احمد دیناری، معاون سرمایه ‌گذاری و تامین منابع اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان رضوی از 82 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری استان خراسان رضوی خبر داد.

وی امروز شنبه 28 تیرماه 1399 با بیان این مطلب افزود: با توجه موثر دولت تدبیر و امید به حوزه گردشگری و حمایت از این بخش و همچنین تحولات ناشی از برجام در سال‌های 96 و 97 شاهد رشد قابل توجه سرمایه‌گذاران خارجی به حوزه گرشگری در این استان هستیم.

احمد دیناری افزود: این میزان سرمایه‌ گذاری شامل 23 میلیون دلار در دولت یازدهم و 59 میلیون دلار سرمایه ‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری و هتلداری از ابتدای آغاز به کار دولت دوازدهم تاکنون است.

او ادامه داد: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های حوزه گردشگری شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، مرکز تفریحات، سرگرمی و گردشگری، مجتمع گردشگری و دفترخدمات مسافرتی انجام شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین‌منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌ضوی گفت: در راستای توسعه صنعت گردشگری خراسان رضوی هم‌ اکنون 248 طرح با سرمایه‌گذاری معادل 162 هزار میلیارد ریال در مراحل مختلف ساخت قرار دارد.

دیناری افزود: استان خراسان رضوی دارای حدود دو هزار و 300 واحد تاسیسات گردشگری دارای مجوز است و از این نظر رتبه نخست کشور را دارد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید