ورود

ثبت نام



افزایش بستری های بیماران کرونایی گیلان

تاریخ خبر: 31/خرداد/99

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، از افزایش 10% بیماران کرونایی بستری در استان طی دو هفته اخیر خبر داد و متذکر شد: حدود 50% بیماران کرونایی کاملا بدون علامت هستند.

وی حدود ۵۰% بیماران کرونایی را کاملا بدون علامت دانست و اظهار کرد: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد از بیماران باقی مانده علائم خفیف دارند و به شکل سرپایی با مراجعه با پزشک و یا بدون مراجعه به پزشک معالجه می شوند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه درصد اندکی از مبتلایان به کرونا بستری می شوند، عنوان کرد: بستری های کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان روزانه بین ۳۵ تا ۵۰ نفر است که متاسفانه عدد خوبی نبوده و نشان می دهد این بیماری همچنان فعال است.

دکتر آبتین حیدرزاده از افزایش درصد بیماران بستری طی دو هفته اخیر خبر داد و متذکر شد: بعد از هجوم مسافران به گیلان در ایام تعطیلات نیمه خرداد این افزایش روند بستری اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: به نظر می رسد اگر همین روند مسافرت ها ادامه پیدا کند، بستری های استان گیلان یک هفته تا ۱۰ روز آینده افزایش خواهد داشت و ممکن است مجددا به سمت ایجاد مرگ و میر ناشی از کرونا برویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم رعایت فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک، اضافه کرد: افرادی که قصد سفر به گیلان را دارند، فعلا سفر خود را به تعویق بیاندازند.

حیدرزاده همچنین با اشاره به جمعیت بالای سالمند در گیلان، یادآور شد: سالمندان در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند و لذا افراد بدون علامت با دارای علائم خفیف می توانند موجب بیمار شدن سالمندان به صورت شدید شوند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید