ورود

ثبت نام



افزایش ظرفیت های گردشگری دریایی در دستور کار است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه گسترده ای برای افزایش ظرفیت های گردشگری و سفرهای دریایی در دستور کار داریم.

محمد راستاد در مراسم آغاز کلنگ زنی عملیات فاز اول بندر گردشگری دریایی بندر چمخاله شهرستان لنگرود افزود: به دنبال توسعه ظرفیت های کشور در زمینه فعالیت های گردشگری و مسافری در نوار ساحلی جنوب و شمال کشور هستیم و از سال گذشته با ساخت تعدادی اسکله شناور در استان های هرمزگان ، بوشهر و خوزستان این کار شروع شده است.


وی ادامه داد: امسال هم برای بندرانزلی در استان گیلان این برنامه را در دست اقدام داریم و با ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات بندر چمخاله نیز این امکانات درحال انجام است و همه این فعالیت ها موید عزم این سازمان در زمینه توسعه سفرهای دریایی است.


راستاد اظهار داشت: ایران فعالیت های دریایی زیادی هم در بخش تجاری و هم در بخش های گردشگری و مسافری دارد و سازمان بنادر و دریانوردی هم در این زمینه تمرکز کرده تا زیرساخت های مورد نیاز برای استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت ها را فراهم کند و در بنادر استان گیلان هم با توجه به قابلیت هایی که وجود دارد، این مسئله مورد توجه است .


وی تصریح کرد: انتظار داریم بعد از برنامه های زیربنایی و احداث زیرساخت ها توسط سازمان بنادر و دریانوردی ، ایجاد تاسیسات روبنایی و تجهیزات مورد نیاز با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شود که برای این بخش هم مکانیزم های حمایتی در نظر گرفته ایم.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در کنار توسعه ظرفیت های گردشگری دریایی ، ظرفیت های تجاری بنادر کشور هم در حال توسعه است که در آن زمینه هم توانستیم این ظرفیت را در سال به 230 میلیون تن برسانیم.


به گفته راستاد، در جنوب کشور بنادر شهید حقانی در خرمشهر و بندر بوشهر و چابهار فعالیت های گردشگری دارند و در شمال نیز بندرانزلی تاسیسات مسافربری دارد و در بندر چمخاله نیز بطور ویژه در حال ساخت است ضمن آنکه با تاسیس بندر دریایی چمخاله ، این بندر تنها بندری خواهد بود که بطور ویژه در مورد سفرهای دریایی فعالیت خواهد کرد.


وی اظهار داشت: در سال 24میلیون ظرفیت مسافرت دریایی کشور است که امیدواریم با توجه به تمایلی که هموطنان به سفرهای دریایی دارند، این ظرفیت بیش از گذشته افزایش یابد.
مدیرعامل سازمان بنادر تاکید کرد: ایران کشوری است که پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی دارد و 80میلیون جمعیت ایران علاقه زیادی به گردشگری دریایی دارند و به همین دلیل هرچه این ظرفیت ها افزایش یابند و ناوگان مناسب در این خصوص تامین شود، می تواند ارزش زیادی برای کشور داشته باشد.


مساحت حوضچه دریایی بندر گردشگری دریایی چمخاله شهرستان لنگرود چهار هکتار و سطح اراضی دو هکتار با طول موج شکن یک هزار متر و طول پل دسترسی شمع و عرشه 352متر است که برای ساخت این بندر 720میلیارد ریال سرمایه اولیه صرف شده و 685میلیارد ریال نیز برای ساخت و تکمیل آن در نظر گرفته شده است.


زمان تکمیل این طرح در محل طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله از هم اکنون 36 ماه پیش بینی و شش ماه نیز مطالعات آن انجام شده است.
با ساخت این بندر گردشگری، برای 500 نفر ایجاد شغل خواهد شد.
شهرستان لنگرود در 60 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید