ورود

ثبت نام



تاثیر نوسانات ارز در حوزه گردشگری ایران

یحیی رحمتی، مسئول روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در همایشی پیرامون صنعت گردشگری در ایران موضوع نوسانات ارزی را فرصتی برای ارتقای این صنعت مهم عنوان کرد. وی با اشاره به این موضوع که هر چند برخی بخش ها متضرر می شوند چرا كه نرخ خدمات ما بر اساس نرخ خدمات معقول منطقه خواهد و این امر فرصت مناسبی است برای پیشرفت صنعت گردشگری در ایران.

یحیی رحمتی در سالن همایش های روزبه دانشگاه علوم پزشكی زنجان اظهار كرد: نوع پذیرایی، فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان متفاوت با سایر كشورهای دیگر است و چنانچه شما از گردشگران خارجی در خصوص خصلت ایرانیان بپرسید به اولین چیزی كه اشاره می كنند مهربانی و مهمان نوازی ایرانیان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، پرویز قزلباش نیز در این همایش عنوان کرد:"حفاظت مالی و حقوقی از گیرندگان خدمت امری مهم محسوب می شود، زیرا حوزه گردشگری مستعد سوء رفتار ها است و بایستی با ساماندهی به سمت مراکز شناسنامه دار با روال مشخص حرکت کند."

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی سال های گذشته به موضوع گردشگری سلامت به شکل پر رنگ تری پرداخته شده به ویژه در دولت تدبیر و امید به موضوع بین المللی سازی توجه جدی تر شده است.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به این موضوع که گردشگری سلامت و بیمار پذیری یکی از ابعاد مهم بین المللی سازی است عنوان کرد صنعت گردشگری باید با استاندارد های بالاتر در دنیا تطبیق داده شده و از طرفی تبادلات دیگر نیز انجام گردد. وی گفت: برای ارتقای تبادلات بین المللی ایران باید ساختارها را بازنگری کرد و در حد استانداردها ارتقا داد که این مهم در گردشگری سلامت مفهوم و مصداق را دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت بر این اساس باید در اعتبار بخشی داخلی و بین المللی نیز امتیازاتی به لحاظ کاربردی کسب کرده که این یکی از مهمترین مولفه هاست تا ظرفیت پذیرش بیمار در حوزه گردشگری سلامت ارتقا یابد. قزلباش افزود بازاریابی و جنبه اقتصادی از دیگر علل اهمیت و موفقیت گردشگری سلامت است که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی می تواند به عنوان واحد حوزه سلامت خدمات مناسب و با کیفیت تری را ارائه دهد. قزلباش در ادامه افزود: گردشگری سلامت و ارائه خدمات مورد نیاز مبتنی بر ساماندهی آگاهانه و هوشمندانه است و بر این اساس باید اولویت بندی های این کار نیز انجام گردد.

این مسئول در ادامه با اشاره به به حضور بخش غیر دولتی در حوزه گردشگری سلامت گفت این واحد دانشگاهی بر حضور این بخش مهم و تاثیر گذاربه ویژه بهره گیری از ظرفیت بسیار خوب خیرین تاکید دارد. وی با اشاره به ارائه خدمات با کیفیت، با قیمت مناسب و بازاریابی لازم را گامی موثر در توسعه روز افزون گردشگری سلامت در کشورمان دانست و افرود این امر مهم در استان زنجان مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گردشگری سلامت را همانند یک تیم و مانند زنجیره ای توصیف کرد و افزود این تیم میتواند با همدلی به این حوزه معنا و مفهوم ببخشد و حرکت هماهنگ به نتیجه لازم منتهی شده به شرط آنکه این مهم با حوصله، هوشمندانه و عزم و اراده جدی انجام گیرد. وی افرود تحقق این مهم نتایج سودمندی را پیش رو دارد زیرا گیرندگان خدمت به لحاظ مالی، اخلاقی و حقوقی در یک محیط امن سرویس قرار می گیرند.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید