امروز:
پنجشنبه- ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



تالاب بیشه دالان مهم‌ترین تالاب‌ کوهستانی غرب کشور

تاریخ خبر: چهارشنبه 16/بهمن/98

مهرداد فتحی بیرانوند، مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان گفت: بیشه دالان یکی از مهم‌ترین تالاب‌های کوهستانی غرب کشور است.

وی امروز در مراسم افتتاح پاسگاه محیط‌بانی تالاب بیشه دالان بروجرد، اظهار کرد: لرستان جزء استان‌های پربارش کشور بوده که دارای تالاب‌های کوهستانی است.

مهرداد فتحی بیرانوند تصریح کرد: تالاب‌های مناطق کوهستانی ارزش اکوسیستمی بالایی دارند که حفاظت از آنها به رونق گردشگری کمک‌ می‌کند و باعث رونق اقتصادی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تالاب بیشه دالان بروجرد بیش از ۱۰۰۰ هکتار وسعت داشته که در حال حاضر کمتر از نیمی از آن باقی‌مانده است.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان اضافه کرد: تالاب‌های مختلفی مانند تنور در دورود، تالاب مصنوعی خروسان در ازنا، تالاب بیشه دالان در بروجرد و ... در استان وجود دارد.

فتحی بیرانوند خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات خوبی در حوزه تالاب‌های لرستان انجام شده است که در این راستا از اعتبارات ملی و استانی استفاده خواهد شد.

وی بیان کرد: جوامع محلی این اطمینان خاطر را داشته باشند که از منافع احیای تالاب بی‌بهره نخواهند ماند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: با همکاری و کمک جوامع محلی از منافع تالاب‌ها شامل؛ پرورش ماهی، پرنده‌بینی و ظرفیت اکوتوریسم تالاب بهره‌مند خواهند شد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: با توجه به نقشی که تالاب‌ها در تثبیت ریزگردها دارند با وجود تالاب‌های سرزنده در لرستان و در صورت تخصیص اعتبارات ویژه دیگر شاهد ریزگردها نخواهیم بود.

عملیات اجرایی پاسگاه محیط‌بانی بیشه دالان سال ۱۳۹۷ در ۲۲۵ مترمربع زیربنا و بااعتبار معادل ۷۰۰ میلیون تومان آغاز شده است. این پاسگاه محیط ‌بانی در 3 ‌طبقه احداث شده و شامل پارکینگ و محیط‌بانی و مجهز به مانیتورینگ تالاب میباشد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید