ورود

ثبت نام



ثبت نام لاتاری 2021 آمریکا آغاز شد + شرایط اقامت آمریکا

لاتاری چیست؟

هر ساله دولت آمریکا از طریق قرعه کشی به ۵۵۰۰۰ نفر از سرتاسر جهان گرین کارت اهدا میکند. کشورهایی که که اتباعشان مجاز به شرکت در لاتاری هستند هر ساله از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام میشوند. معیار اینکه اتباع چه کشورهایی میتوانند در لاتاری شرکت کنند و چه کشورهایی نمیتوانند، بستگی به تعداد مهاجران آن کشور در ایالات متحده دارد. لاتاری فرصتی برای کشورهایی است که هر ساله مهاجر کمتری به این کشور گسیل میدارند، تا از این طریق بتوانند موازنه ای بین نژاد و جمعیت مهاجران بوجود آورند.

در حال حاضر حدود یک میلیون و چهارصد هزار ایرانی ساکن ایالات متحده هستند. کشور ما ایران نیز تا به امسال جزو کشورهای مجاز بوده است و شرایط شرکت در لاتاری برای عموم مردم ایران و ایرانی مجاز است و هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان از این طریق برای اقامت و مهاجرت به آمریکا اقدام مینمایند.

ثبت نام در قرعه کشی لاتاری برای تمام افراد واجد شرایط کاملا رایگان است و دولت امریکا از شروع ثبت نام تا زندگی در امریکا هیچ هزینه ای از شرکت کننده دریافت نمیکند.

برای ثبت نام لاتاری 2021 تا تاریخ 1398/09/13 فرصت باقیست.

جهت ثبت نام لاتاری 2021 کلیک نمایید.

نکاتی برای افراد متقاضی لاتاری:

  • در صورت برنده شدن برای همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی نیز بصورت اتوماتیک ویزای مهاجرت به آمریکا صادر میگردد. زن و شوهر می توانند جهت دوبل کردن شانس برنده شدن خود هر کدام بصورت جداگانه تقاضای خود را ارائه دهند.
  • فرزندان بالای 21 سال و فرزندان متاهل زیر 21 سال می بایست تقاضای جداگانه تنظیم کنند و امکان شرکت از طریق تقاضانامه والدین خود را ندارند.
  • متقاضی یا میبایست دارای دیپلم دبیرستان (یا معادل آن) باشد و یا در طی 5 سال گذشته حداقل 2 سال در حرفه ای که جهت اشتغال به آن به حداقل 2 سال آموزش یا تمرین نیاز است اشتغال داشته باشد.

 

گرین کارت آمریکا چیست؟

کارت سبز یا گرین کارت ویزای اقامت دائم در آمریکا است. دارنده این کارت مانند هر شهروند آمریکایی میتواند آزادانه در این کشور زندگی، کار و یا تحصیل کند. یک شخص ایرانی پس از دریافت گرین کارت آمریکا میتواند تحت شرایط افراد دارای اقامت، بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کند و با همان کارت به آمریکا بازگردد و بدون ویزا به کشور آمریکا رفت و آمد کند.

 

مزایای داشتن گرین کارت آمریکا:
  • فرد صاحب گرین کارت اگر چه که یک شخص خارجی محسوب می شود و آمریکایی نیست ولی می تواند در آمریکا زندگی کند و تحت حمایت قوانین آمریکا و دولت آمریکا قرار دارد.
  • دارنده ‌ی گرین کارت آمریکا می تواند همسر یا بچه های زیر ۲۱ سال خود را به آمریکا بیاورد.
  • دارنده ‌ی گرین کارت می تواند اسپانسر افراد دیگر شود.
  • دارنده‌ی گرین کارت آمریکا می تواند بعد از کسب مجوز های مربوط در آمریکا مشغول به کارشده و شغل خصوصی یا دولتی داشته باشد.
  • دارندگان گرین کارت می توانند برای سیتیزن شیپ شدن اقدام کنند (بطور معمول بعد از گذشت ۵ سال)
  • دارندگان گرین کارت آمریکا به عنوان مقیم، حق پرداخت هزینه تحصیلی کمتر برای دانشگاه ها را دارند.
  • دارندگان گرین کارت آمریکا از مزایای داشتن شماره ملی برخودار می شوند، این موضوع برای افرادی که پیش از بازنشستگی دارای ۱۰ سال سابقه کار در امریکا باشند به همراه برخورداری از مزایای بازنشستگی خواهد بود.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید