ورود

ثبت نام



سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران

یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اوکراین، امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی دچار نقص فنی شد و سقوط کرد. این هواپیما که عازم کی‌یف پایتخت اوکراین بوده است ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه داشت.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور ضمن تکذیب تروریستی بودن سانحه، گفت: حوالی ساعت 6 امروز بود که یک دستگاه هواپیمای ۷۳۷ تنها شش دقیقه بعد از بلند شدن از باند فرودگاه امام خمینی با ۱۷۶ خدمه و مسافر در محدوده شاهد شهر سقوط کرد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور افزود: ۲۲ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس از سوی اورژانس به محل سقوط این هواپیما اعزام شده‌ است. مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر نیز اعلام کرد که ۶۰ تیم عملیاتی و دو بالگرد هم  از سوی سازمان امداد و نجات به محل اعزام گردیده ‌است.

بر اساس بررسی‌ها ۳۲ نفر از کل مسافران این هواپیما غیر ایرانی و از اتباع 5 کشور جهان بودند. ۱۱ نفر از مسافران تبعه کشور اوکراین، ۱۰ نفر تبعه کشور افغانستان و شش نفر نیز از اتباع کشور کانادا بودند. همچنین چهار مسافر نیز دارای تابعیت سوئدی و یک مسافر نیز دارای تابعیت انگلیسی هستند.

حامد نائیجی، مدیر کل روابط عمومی و امور بین ‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد که فرآیند شناسایی هویت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی حدود سه روز تا یک هفته به طول خواهد انجامید.

حامد نائیجی با بیان اینکه برای شناسایی اجساد ممکن است نیاز به اخذ آزمایش از خانواده جانباختگان باشد، افزود: در این خصوص در صورتی که نیاز به انجام آزمایش باشد با شناسایی خانواده‌ها نسبت به انجام آزمایش از آنان در مراکز پزشکی قانونی استان محل سکونتشان اقدام خواهیم کرد و نیازی به حضور این خانواده‌ها در تهران نیست.

گزارش های منتشر شده در آسوشیتد پرس حاکی از آن است که ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز ضمن تسیلت و همدردی با خانواده جان باختگان این حادثه ناگوار، بلافاصله برنامه سفر خود را به عمان لغو کرد و به منظور پیگیری مسائل مربوط به سقوط هواپیما در کیف، پایتخت این کشور، باقی ماند.

سفارت اوکراین در تهران نیز اخبار مبتنی بر اصابت موشک یا تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ ایرلاین اوکراینی در تهران را تکذیب و اعلام کرد که این اتفاق تنها به علت نقص موتور هواپیما رخ داده است.

دادستان تهران نیز از انتقال پیکرهای جانباختگان حادثه سقوط هواپیما به پزشکی قانونی برای احراز هویت و همچنین پیدا شدن هر دو جعبه سیاه این هواپیما خبر داد.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید