ورود

ثبت نام



مرمت 12 مسجد تاریخی در استان کردستان

تاریخ خبر: شنبه 3/اسفند/98

اسماعیل مریوانی، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: 12 مسجد تاریخی در استان کردستان از محل اعتبارات ملی و استانی مرمت و بهسازی شدند.

وی با اعلام این خبر افزود: با تخصیص مبلغ 7میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار ملی و استانی برای مرمت و بهسازی مساجد تاریخی، 12 مسجد در نقاط مختلف استان از سال 96 تا پایان بهمن ماه 98 مرمت شدند.

اسماعیل مریوانی ضمن بیان اینکه، این مساجد با بافت تاریخی دوره‌های سلجوقی تا قاجاریه در شهرهای مختلف استان قرار گرفته‌اند، افزود: تعدادی از این مساجد در سال‌های گذشته نیز از محل اعتبارات استانی و ملی، حفاظت و مرمت شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: مسجد جامع سنندج، مسجد دو مناره سقز، مسجد قوله سنندج، مسجد خسروآباد گروس بیجار، مسجد و مقبره پیر عمر و مسجد و تکیه طاقه گوره در سنندج  از جمله مهمترین این مساجد است.

مریوانی در ادامه افزود: با توجه به ارزش مساجد تاریخی استان، از مردم و هیئت‌امنای مساجد انتظار می‌رود، این اداره‌کل را در حفاظت این مساجد یاری کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: کردستان دارای بیش از 25 مسجد تاریخی است که از این تعداد درحال حاضر 22 مسجد در فهرست آثار ملی کشور به رسیده است.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید