امروز:
پنجشنبه- ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



مرمت خانه الیفی کازرون

تاریخ خبر: پنجشنبه 24/بهمن/98

محمدجواد جوکاری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون گفت: مرمت خانه ملا آقا جان الیفی، با هدف تبدیل آن به یک مجموعه گردشگری و موزه محلی آغاز شده است.

وی روز گذشته- چهارشنبه 23 بهمن- در جمع خبرنگاران گفت: دهکده گردشگری الیف در بخش کنارتخته و کمارج به لحاظ دارابودن جاده های طبیعی، پوشش گیاهی یکپارچه (بادام وحشی) و چشم اندازهای بکر بسیار و آثار تاریخی از جمله غار طبیعی- تاریخی هفت تن، قبرستان های تاریخی، معماری بومی، زبان و گویش خاص از جمله روستاهای هدف گردشگری شهرستان کازرون به شمار می رود.

محمدجواد جوکاری افزود: با هدف ایجاد اشتغال پایدار، رونق صنعت گردشگری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، عملیات پروژه مرمت معماری کله واری خانه ملا آقا جان الیفی" با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات توسعه گردشگری دهیاری الیف، اجرایی شده است.

او ادامه داد: در جریان مرمت، کار استحکام بخشی، دیوار کشی، نصب درب و پنجره و تاسیسات آب و برق انجام خواهد شد تا این ساختمان به مجموعه گردشگری کله واری و موزه محلی، بدل شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کازرون خاطرنشان کرد: این بنا ۷۰۰ متر مربع مساحت و ۲۲۰ متر مربع زیربنا دارد و توسط وارثین مرحوم آقاجان الیفی؛ از بزرگان، دلیرمردان و کدخدای روستای الیف که در بین اهالی و روستاهای اطراف و شهر از احترام ویژه ای برخوردار بوده است، به دهیاری روستا واگذار شد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید