امروز:
پنجشنبه- ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



وقوع ۵ فقره آتش سوزی منابع طبیعی خراسان شمالی در شب گذشته

تاریخ خبر: 27/خرداد/99

یزدانی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از وقوع پنج فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی این استان طی شب گذشته خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: دو فقره از این آتش سوزی ها در شهرستان اسفراین، یک فقره در شیروان، یک فقره مانه و سملقان و یک فقره نیز در بجنورد بوده است. علاوه بر آن به جزء دو فقره آتش سوزی رخ داده طی شب گذشته در اسفراین، ۲۴ فقره آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی این استان طی دو هفته گذشته رخ داده است.

یزدانی مساحت ۲۷ آتش سوزی اتفاق افتاده را ۲۷.۱ هکتار اعلام کرد و افزود: تمامی حریق های صورت گرفته عامل انسانی داشته اما به صورت عمدی نبوده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته در مجموع ۴۰ هکتار حریق صورت گرفته است، تصریح کرد: در سال های گذشته هیچ کدام از آتش سوزی های صورت گرفته در خرداد ماه اتفاق نیفتاده است این در حالی است که آتش سوزی های صورت گرفته در سال جاری از خرداد ماه آغاز شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۷۰% از عرصه های منابع طبیعی استان در معرض حریق قرار دارد، افزود: %۲۹ از عرصه ها در معرض حریق شدید، ۴۰% در معرض حریق متوسط و ۳۰% نیز در معرض حریق کم قرار دارد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با مسببان آتش سوزی به صورت قاطعانه برخورد خواهد شد و هماهنگی های لازم نیز با دادستانی در این رابطه انجام شده است.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید