ورود

ثبت نام



پاسپورت امارات معتبرترین پاسپورت جهان

بنا به نقل از وبسایت پاسپورت ایندکس (Passport Index) که به رده بندی اعتبار پاسپورت های کشورهای دنیا می پردازد، پاسپورت و گذرنامه امارات با پیشی گرفتن از کشورهای سنگاپور و آلمان به عنوان قوی ترین و معتبرترین پاسپورت جهان شناخته شد. کشور امارات که با فروش نفت و گاز به ثروت زیادی دست پیدا کرده است پیش از این در رتبه سوم این رده بندی قرار داشت و کشورهای سنگاپور و آلمان بالاتر از این کشور عربی قرار گرفته بودند.

 بنا بر این گزارش شهروندان اماراتی با در دست داشتن پاسپورت امارات می توانند به ۱۶۷ کشور دنیا بدون ویزا سفر کنند. بر اساس جدیدترین آماری که از این وبسایت دریافت گردید، شهروندان کشور امارات با پاسپورت امارات می توانند بدون نیاز به ویزا به ۱۱۳ کشور سفر کنند و در مورد ۵۴ کشور دیگر هم به محض ورود ویزایشان را دریافت کنند.

اعتبار و قدرت پاسپورت امارات نشان دهنده اعتماد به نفس و مشارکت این کشور عربی در سطح جهانی است. جالب است بدانید که وزارت امور خارجه امارات طبق برنامه ریزی های خود در نظر داشت تا سال ۲۰۲۱ این کشور را به یکی از معتبرترین کشورها و پاسپورت امارات را به یکی از  ۵ پاسپورت معتبر جهان تبدیل کند. اما توانست ۳ سال زودتر به این هدف بزرگ دست بیابد و به قوی ترین پاسپورت جهان تبدیل شود. پاسپورت این کشور عربی در دسامبر سال ۲۰۱۶ در رده ۲۷ معتبرترین پاسپورت های جهان قرار داشت و تا پایان اکتبر توانسته بود خود را به رتبه چهارم برساند. اما درحال حاضر پاسپورت امارات به قوی ترین پاسپورت جهان تبدیل شده است!

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی نیز در حساب توییتری شخصی اش این خبر را منتشر کرد و گفت: "به امارات متحده عربی و مردمش و همین طور وزارت امور خارجه این خبر را تبریک می گویم."

 

ده پاسپورت قوی و معتبر دنیا

  1. امارات متحده عربی
  2. سنگاپور
  3. آلمان
  4. دانمارک
  5. سوئد
  6. فنلاند
  7. لوگزامبورگ
  8. فرانسه
  9. ایتالیا
  10. هلند

 

اعتبار و قدرت پاسپورت های جهان

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از وبسایت پاسپورت ایندکس، پاسپورت کشورهای سنگاپور و آلمان به شهروندانشان این اجازه را می دهند بدون نیاز به اخذ ویزا به ۱۶۶ کشور جهان سفر کنند و پس از آن کشورهای ایالات متحده و کره جنوبی با ۱۶۵ کشور در رده های بعدی قرار می گیرند. انگلیس در رتبه ۲۱ این لیست قرار می گیرد و شهروندان این کشور بدون ویزا به ۱۱۹ کشور می توانند سفر کنند و برای سفر به ۴۵ کشور دیگر هم در بدو ورود می توانند ویزا و اجازه ورود بگیرند.

بر اساس آمار منتشر شده در ته لیست قوی ترین کشورهای جهان هم افغانستان قرار دارد که شهروندانش تنها به ۲۹ کشور می توانند بدون ویزا سفر کنند. طبق این رده بندی جهانی، ایران در رتبه ۸۸ این جدول قرار دارد و شهروندان ایرانی می توانند بدون نیاز به ویزا به ۴۲ کشور جهان سفر کنند.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید