ورود

ثبت نام



کاهش بیش از ۷۰% از تورهای گردشگری خارجی به مقصد فارس

محمود فخری، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس اعلام کرد که طی روزهای اخیر، بیش از ۷۰% از تورهای گردشگری خارجی به مقصد فارس که عموما شامل تورهای اروپایی، آمریکایی و آسیایی بوده، لغو شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که صنعت گردشگری یک صنعت آرامش و صلح است، گفت:  اگر کسی بخواهد در مسیر گردشگری دنیا حرکت کند ابتدا به دوستی و آرامش و صلح نیازمند است.

محمود فخری افزود: اولین اثر اقدام آمریکایی‌ها که موجب شهادت یکی از بهترین سرداران کشور شد، تحت ‌الشعاع قرار گرفتن صنعت گردشگری بود.این موضوع در دنیا هم همینگونه است و وقتی تنشی ایجاد می‌شود، گردشگری مورد هدف قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جاذبه‌های بالایی در کشور به ویژه در فارس داریم که وقایع اخیر موجب شد تا گردشگران خارجی کمتر مایل به حضور در یران و بازدید از آنها باشند، اضافه کرد: امروز دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی نه تنها در استان فارس که دیگر استان‌های کشور شرایط نامطلوبی را سپری می‌کنند.

او ادامه داد: باید تورهای داخلی و بومی را فعال کنیم تا بتوانیم بخشی از آسیب‌های مالی که به دفاتر در پی لغو تورهای خارجی تحمیل شده، جبران شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی فارس ابراز امیدواری کرد که بتوان در این زمینه راهکارهایی با مسئولان استانی و کشوری برای جلوگیری از تنش و بحران مالی بیشتر به دفاتر، اتخاذ کرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نه تنها بحران مالی متوجه دفاتر خدمات گردشگری می‌شود که هتل‌ها و دیگر عوامل موثر در یک سفر تحت ‌الشعاع قرار می‌گیرند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید