ورود

ثبت نام



گلایه برخی از مشترکین از کیفیت آب شرب گیلان

مازیار غلام پور، معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در مورد گلایه برخی از مشترکین از کیفیت آب توضیح داد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص اطمینان از سلامت آب شرب شهروندان، گفت: مشکلاتی نظیر چاه‌های خانگی و اتصال آنها به شبکه آب شهری در منازل شخصی و یا اتصال پمپ مستقیم روی شبکه توزیع توسط برخی مشترکین وجود دارد که در مواردی منجر به تلاطم شبکه توزیع و اعتراض مشترکین از کیفیت آب می‌شود.

مازیار غلام پور با بیان اینکه برای رفع مشکلات ناشی از استفاده همزمان از آب چاه و یا نصب پمپ مستقیم روی شبکه آبرسانی، نحوه صحیح استفاده از پمپ توسط بروشورها و به صورت حضوری به مشترکین آموزش داده می‌شود، اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تدوین و اجرای برنامه شستشوی شبانه، نسبت به تخلیه رسوبات از شیرهای تخلیه و شستشوی شبکه نیز اقدام می‌کند.

وی در خصوص مشکلات آب شهرهای منجیل، لوشان و رستم آباد نیز گفت: با توجه به اینکه آب این شهرها از منابع زیرزمینی تامین می‌شود و آب استحصالی به همراه سولفات است، این امر منجر به معترض بودن شهروندان از سنگین بودن آب شده به نحوی که به دلیل رسوب کربنات کلسیم (سختی موقت) در زمان جوشاندن آب، مردم گمان می‌کنند، آب داراری گچ است، لیکن اطمینان می‌دهد بر اساس نتایج آنالیز شیمیایی در سال های متمادی، تمامی پارامترها در حد مجاز استاندارد است.

غلامپور از آمادگی شرکت برای پاسخگویی به شهروندان در خصوص مشکلات مرتبط با کدورت و رنگ آب شرب را از طریق سامانه تماس تلفنی 122 اعلام کرد و گفت: این سامانه به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان است.

معاون بهره برداری آبفای گیلان تصریح کرد: مرکز بهداشت استان به عنوان سازمان ناظر بهداشت آب شرب نیز حائز اهمیت است و خوشبختانه نتایج این کنترل نامحسوس دلالت بر مطلوبیت کیفیت آب شرب در محدوده استاندارد ملی ایران دارد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید