امروز:
چهارشنبه- ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



از کجا بلیط هواپیما را ارزانتر بخریم؟

چنانچه از آن دسته افرادی هستید که سفر کردن متوالی برای تفریح، کار و یا تحصیل برایتان اهمیت دارد به طور حتم خرید بلیط ارزان هواپیما برایتان دارای اهمیت است. در ادامه جهت دانستن اینکه چگونه بلیط هواپیمای ارزان را تهیه کنیم با ما همراه باشید.

همان طور که میدانید قیمت بلیط هواپیما در روزهای هفته، ماه و یا فصول مختلف سال بسیار متغیر است. عوامل بسیاری در تغییرات قیمت هواپیما موثر است. برخی شرایط و تغییرات از جمله تعطیلات، فصل، ایرلاین، کلاس و کیفیت پرواز، مدت زمان اقامت و ... در نوسان قیمت بلیط های هواپیما تاثیر گذار است. به غیر از عوامل ذکر شده عامل مهم دیگری که بر قیمت گذاری بلیط های هواپیما موثر است، قیمت پایه ای است که آژانس‌های مسافرتی برای بلیط این پروازها تعیین می‌کنند.

بلیط چارتر چیست؟

یکی از راههای تهیه بلیط ارزان هواپیما، خریدن بلیط چارتر از آژانس های مسافرتی است. حتما بارها کلماتی مانند بلیط‌ پرواز سیستمی، بلیط هواپیما لحظه آخری یا بلیط چارتر به گوشتان خورده است. بلیط های چارتر توسط دفاتر آژانس مسافرتی و شرکت‌های هواپیمایی ارائه می‌شوند. این شرکتها همه و یا بخشی از صندلی‌های برخی از مسیرهای هواپیمایی را به طور سالانه و یا برای مدت معینی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هواپیمایی یعنی همان ایرلاین‌ها، اجاره می‌کنند که به این شرکت‌های مسافرتی به اصطلاح چارترکننده می‌گویند. در اکثر موارد بلیط‌ پروازهای چارتری به دلیل این که به صورت یکجا اجاره یا به اصطلاح پیش‌خرید شده‌اند، قیمت پایین‌تری نسبت به بلیط‌های سیستمی دارند.

بنابراین بلیط‌ پرواز چارتری، هم برای شرکت چارترکننده و هم برای خریدار مقرون به صرفه خواهد بود. البته لازم به ذکر است همیشه بلیط های چارتر دارای قیمت ارزانی نیستند. قیمت بلیط هواپیما توسط آژانس‌های چارتر کننده تعیین می‌گردد. این تعیین قیمت بسته به الزاماتی که این شرکت‌ها برای فروش بلیط‌های خود در نظر گرفته‌اند متغیر است. به عنوان مثال شرکت‌های چارتر کننده می‌توانند در مناسبت‌ها و تعطیلات خاص، قیمت بلیط‌ پروازهای خود را افزایش و گاهی نیز به دلیل خالی ماندن تعدادی از صندلی‌ها، قیمت هر بلیط را کاهش دهند. در شرایطی که شرکت چارت کننده احساس کند در صورت عدم فروش بلیط ها ممکن است متضرر شود برای جلوگیری از زیان بیشتر، ممکن است این بلیط‌ها را تا درصد بالایی زیر قیمت نیز ارائه دهند که به این بلیط‌ها بلیط لحظه آخری نیز گفته می‌شود.

بلیط هواپیما را از کجا تهیه کنم؟

بهترین و سریع ترین راه برای جستجوی بلیط ارزان هواپیما، جستجو در اینترنت و خرید اینترنتی است. البته متقاضیان میتوانند با مراجعه به آژانس های مسافرتی نیز برای خرید بلیط چارتر و بلیط ارزان هواپیما نیز اقدام کنند. اما این راه علاوه بر اینکه شما به تمام لیست پروازها دسترسی نخواهید داشت زمان بر نیز خواهد بود. با دانستن این موضوع و با گذشت زمان سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما و اپلیکیشن های خرید اینترنتی بلیط هواپیما جایگزین روش سنتی مراجعه به آژانس ها شده است.

 

نکاتی که در خرید اینترنتی بلیط چارتر و بلیط ارزان هواپیما باید بدانید:

1-    بلیط چارتر خود را خیلی زودتر از سفر رزرو نکنید زیرا قیمت بلیط چارتر دائما در حال نوسان است.
2-    بلیط هواپیمای خود را در روزهای تعطیل و خاص رزرو نکنید زیرا در این روزها به دلیل عمومی بودن تعطیلات متقاضی برای خرید بلیط هواپیما زیاد است و قیمت ها گرانتر از روزهای عادی است.
3-    شهر ی را انتخاب کنید که کمتر خاص باشد. این موضوع در تهیه کردن قیمت بلیط هواپیمای ارزان تاثیر فوق‌ العاده‌ای دارد.
4-    اول و آخر هفته، ماه و سال بلیطها کمی گرانتر است.
5-    بلیط ها و تورهای لحظه آخری همه قیمت پائین تری دارند. بلیط های  لحظه آخری معمولا در گروه ازارن ترین بلیطها هستند.
6-    حتی المقدور از بردن لوازم اضافه خودداری کنید تا در صورت بازگشت از سفر میزان بار شما به افزایش نیابد و شما مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید.
7-    از سایت هایی بلیط آنلاین هواپیما خریداری کنید که در صورت لغو سفر کمترین جریمه را برای شما در نظر بگیرند.

سایت بیلیتو بعنوان یکی از جامعترین وب سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما، رزرواسیون هتل با کارت شتاب و بزودی رزواسیون هتل های داخلی و بلیط اتوبوس و بیمه نامه مسافرتی در حال ارائه خدمات به مسافران عزیز است.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید