امروز:
سه شنبه- ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



از کجا وقت سفارت ایتالیا بگیریم؟

وقت سفارت ایتالیا | مراحل درخواست وقت سفارت ایتالیا

ایتالیا به دلیل دارا بودن جاذبه های توریستی بیشمار و مکانهای تاریخی زیبایش از مجبوب ترین کشورهای توریستی برای ایرانیان میباشد. کشور ایتالیا عضو اتخادیه اروپا و یکی از کشورهای شینگن است. بنابراین مسافرانی که قصد سفر به این کشور تاریخی را دارند باید برای دریافت ویزای شینگن ایتالیا اقدام نمایند.

اولین گام برای دریافت ویزای هر کشور تعیین نوع هدف و در نتیجه تعیین نوع ویزای درخواستی است. پس از تعیین نوع ویزا اعم از تجاری، توریستی، تحصیلی و ...، مرحله ی بعدی تعیین وقت سفارت ایتالیا است. وقت سفارت در واقع نوبتی است که سفارت ایتالیا به متقاضیان میدهد و طی این تاریخ متقاضیان باید در روز و ساعت مشخصی جهت ارائه مدارک، مصاحبه، انگشت نگاری و ... در سفارت حضور یابند. لازم به ذکر است حضور فرد متقاضی در روز مصاحبه الزامی است.

با توجه به حجم بالای درخواست وقت سفارت ایتالیا،  متقاضیان با دردسرها و مشکلات زیادی روبرو میباشند. متقاضیان دریافت ویزای ایتالیا به منظور درخواست ویزای توریستی ایتالیا و یا ویزای تجاری ایتالیا می‌توانند به آدرس اینترنتی که از طریق سایت سفارت ایتالیا مشخص شده، مراجعه کنند. پس از ورود به سایت و ساخت اکانت کاربری و انجام مراحل آن، درخواست خود را ثبت و جهت اخذ وقت ملاقات اقدام نمایید. زمان باز شدن سایت سفارت و تعیین وقت سفارت ایتالیا به صورت نامنظم است و زمان نوبت دهی مشخص نیست. همچنین پس از باز شدن وقت ها در مدت زمان کوتاه چند دقیقه ای تمام وقت ها پر می شود. از این رو آژانس های مسافرتی و مسافران به یک کارشناس خبره جهت گرفتن وقت سفارت ایتالیا نیاز دارند.

گام بعدی برای دریافت ویزای ایتالیا تهیه چک لیست مدارک و فرم های مربوط به سفارت ایتالیا است. در اولین مرحله لازم است فرم سفارت ایتالیا را تهیه و در کمال دقت و صداقت تکمیل نمایید. مرحله ی بعد تهیه ی چک لیست مدارک می باشد که با توجه به نوع ویزای درخواستی متفاوت میباشد. لازم است متقاضی تمام مدارک را به صورت کاغذی آماده کند و در هنگام مراجعه به سفارت در روز تعیین شده جهت مصاحبه، مدارک را ارائه دهد.

نکته: مدارکی که به شکل الکترونیکی و ضمیمه ایمیل درخواست تعیین وقت باشند ترتیب اثر داده نخواهد شد و همچنین سفارت ایتالیا ایمیل هایی که حاوی فایل ضمیمه باشند را بلافاصله پس از دریافت حذف میکند و هیچ گونه پاسخی به این ایمیل ها داده نخواهد شد.

دریافت وقت سفارت ایتالیا در مرکز خرید گالریا در ولنجک با ویزاسازان

جهت تعیین وقت سفارت ایتالیا برای مرکز خرید گالریا در ولنجک کافیست اسکن صفحه اول پاسپورت خود را به شماره ۰۹۳۶۳۲۹۷۱۷۹ در تلگرام و یا واتس اپ ارسال کنید. همچنین می توانید اسکن صفحه اول پاسپورت خود را به ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایید.

تلفن های تماس:  ۶۶۵۷۰۴۵۴     ۶۶۵۷۰۴۵۵

نکاتی که برای دریافت ویزای ایتالیا باید بدانید:

  • درخواست‌های ناقص یا مدارک غیر شفاف و متناقض، رد می‌شوند.
  • تمام متقاضیان ویزا، به جز کودکان زیر ۱۲ سال باید اثر انگشت ارائه کنند.
  • اگر خانوادگی سفر می‌کنید، برای هر کدام از اعضا باید مجزا فرم ویزای ایتالیا را پر کنید.
  • در صورت درخواست ویزا برای کودکان زیر ۱۲ سال، والدین یا قیم قانونی آنها باید مدارک مربوط را ارائه دهد.
  • از کلیه‌ی مدارک مورد نیاز برای ویزای ایتالیا باید یک فتوکپی هم داشته باشید. اصل مدارک به شما بازگردانده می‌شود و کپی آن‌ها برای بررسی نزد بخش ویزای سفارت ایتالیا می‌ماند.
  • ورود تلفن همراه، کامپیوتر شخصی و تبلت به داخل اداره کنسولی ممنوع است.

نشانی اداره کنسولی سفارت ایتالیا در تهران | سفارت ایتالیا در تهران

  • نشانی سفارت ایتالیا: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۶۸/۷۹

شماره تلفن: ۶۶۷۲۶۹۵۵-۰۲۱ و ۶۶۷۲۶۹۵۶-۰۲۱

  • نشانی اداره کنسولی سفارت ایتالیا در تهران، خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا (بلوار آفریقای سابق)، بن بست فرزان شرقی، پلاک ۱۵ قرار دارد.

شماره های تماس

دفتر ویزا: ۸۸۱۹۰۱۶۰-۰۲۱

دفتر امور کنسولی: ۸۸۷۸۳۴۹۸-۰۲۱

دفتر امور دانشجویی: ۸۸۷۹۹۸۸۵-۰۲۱

ساعات کاری اداره کنسولی:

اداره کنسولی ایتالیا یکشنبه‌ها از ساعت ۸ الی ۱۳ و دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ الی ۱۴ آماده خدمات‌رسانی به مراجعین است. این اداره روزهای جمعه و شنبه تعطیل است.

دفتر تایید مدارک سفارت ایتالیا روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ ظهر آماده ارائه خدمات به مراجعین است

روزهای تحویل گذرنامه به متقاضیان دریافت ویزای ایتالیا:

دوشنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۱۳:۰۰ الی ۱۴

یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۳:۰۰

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید