ورود

ثبت نام



امارات متحده عربی

درباره کشور امارات متحده عربی

امارات متحده عربی کشوری شیخ نشین یا امیرنشین در قاره آسیا در منطقه خاورمیانه، انتهای جنوب شرقی شبه جزیره عربستان، در طول خلیج عمان و قسمت جنوبی خلیج فارس واقع شده است. دولت امارات متحده عربی از 7 منطقه شیخ‌ نشین شامل شامل ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس الخیمه و ام القوین تشکیل گردیده است. ابوظبی بزرگترین و دبی دومین شیخ نشین این کشور است.

مساحت این کشور 83,600 کیلومتر مربع و دارای جمعیت 9,409,902 نفر است. امارات متحده عربی در حدود 530 کیلومتر مرز خاکی با عربستان صعودی در غرب، جنوب و جنوب شرقی و 450 کیلومتر با عمان در جنوب شرقی و شمال شرقی دارد. همچنین این کشور با قطر و ایران دارای مرز آبی است. سواحل این کشور عمدتاً پوشیده از نمکزار است و اکثر جمعیت کشور در آن ساکنند. بخش بزرگی از این سرزمین را صحرا تشکیل می دهد و دو رشته کوه نیز در آن واقع شده است.

 

اطلاعات ضروری کشور امارات متحده عربی

  • واحد پولی: درهم AED
  • مذهب: اسلام
  • پیش شماره کشور: 00971
  • زبان رسمی: عربی و عربی خلیجی بومی

 

آب و هوای کشور امارات متحده عربی

امارات متحده عربی دارای آب وهوایی گرمسیری است. تابستانهایش داغ و مرطوب و زمستانهایی ملایم دارد. بارش باران در این کشور عمدتا در فصل زمستان دیده می شود و بطور کلی در طول سال باران زیادی نمی بارد. میانگین سالانه بارندگی در این کشور حدود 13 سانتیمتر است. آسمان این کشور در تمام طول سال آفتابی است و هوایش گرم است و گاهی درجه هوا در فصل تابستان به 48 درجه سانتی گراد نیز می رسد. در زمستان درجه حرارت در این منطقه به 10 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

وقوع طوفان شن در پایان زمستان و نیز در طول زمستان پدیده ای معمول در این کشور است. متوسط درجه حرارت در ماه ژانویه 33 درجه سانتی گراد و در ماه ژوئیه 17 درجه سانتی گراد است.

 

تاریخ کشور امارات متحده عربی

ابزار سنگی کشف شده در منطقه جِبِل فایا در امارات شارجه دلیلی محکم بر سکونت مردمان آفریقایی در حدود 127 هزار سال پیش است. این ابزار که برای سلاخی حیوانات مورد استفاده قرار میگرفته است، نشان می دهد که قدمت سکونت بشر در این منطقه حتی بیشتر و در حدود 130 هزار سال قبل بوده است. طبق مدارک موجود ارتباط میان این سرزمین با تمدن های بین النهرین و ایران در حدود 3 هزار سال پیش از میلاد ایجاد شد. این ارتباطات ادامه و گسترش یافت و احتمالاً انگیزه این عمل به دلیل داد و ستد مس موجود در کوه های حجر بوده است.

در قرن 16 میلادی بنادر خلیج فارس و قسمتی از جمعیتی که امروزه بخش ساحلی شهرهای عراق، کویت و عربستان سعودی را تشکیل داده اند، تحت سلطه امپراطوری عثمانی بوده است. در همان قرن نفوذ کشورهای انگلیس، آلمان و پرتغالی در خلیج فارس نمایان گردید و تمام سواحل شمالی همچنان تحت حکمرانی ایران باقی ماند.

با گذشت قرنها در سال 1971 شیوخ عرب به استقلال کامل رسیدند و از آنجا بود که کشور امارات متحده عربی در دوم دسامبر همان سال تاسیس گردید و پایتخت نیز شهر ابوظبی تعیین گردید.

 

دین و مذهب کشور امارات متحده عربی

دین رسمی کشور امارات متحده عربی اسلام است. دولت این کشور سیاست مدارا کردن با ادیان دیگر را در پیش گرفته است و به ندرت در فعالیت های غیر اسلامی دخالت می کند. و همچنین از غیر مسلمان های این کشور انتظار دارد که در امور دینی، اسلامی و یا تربیت اسلامی مسلمانان دخالتی نداشته باشند.

 

اقتصاد و سیاست کشور امارات متحده عربی

بالاترین نهاد سیاسی در کشور امارات متحده عربی، شورای عالی حکام است که متشکل از حکام امارت های هفتگانه است. انتخاب رئیس و نخست وزیر کشور، تعیین سیاست کلی کشور، موافقت با قوانین اتحادی قبل از صدور آن، انتخاب رئیس و قضات دیوان عالی، موافقت با معاهده ها و قراردادهای بین‌المللی از مهمترین صلاحیت های شورای هفت گانه است.

امارات متحده عربی یکی از توسعه ‌یافته‌ترین اقتصادهای کشورهای عرب در میان سایر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس است. درآمد اصلی این کشور حاصل از فروش نفت است. صادرات نفت خام کشور امارات در سال ۲۰11 حدود ۲٫۳۹۵ میلیون بشکه در روز بوده است که همین امر امارات را چهارمین صادرکننده نفت دنیا می‌سازد.

همین امر سبب گردیده است تا کشوری ساده و امیرنشین به کشوری توسعه یافته و ثروتمند با استانداردهای بالای زندگی، نظام آموزشی پیشرفته و زیر بناهای عالی تبدیل گردد. هم اکنون امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز توریستی و تجاری در جهان شناخته شده است.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید