ورود

ثبت نام



تور کوش آداسی

چرا تور کوش آداسی؟ (KushAdasi Tour)

کوش آداسی از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه محسوب می شود که در غرب کشور ترکیه و در شمال شرقی دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر دارای آب و هوای کاملا میترانه ای می باشد و دارای زمستانی معتدل و بارانی و تابستانی گرم وخشک است. کوش آداسی دارای هتل های زیادی می باشد و شامل سواحل زیبا و آثار تاریخی و موزه می باشد. آژانس کمک سفر مجری تخصصی تور کوش آداسی، شما را دعوت به دیدن این شهر زیبا می نماید. شایان ذکر است تور ارزان در این سایت نشان دهنده ی پایین بودن کیفیت نبوده و تلاش ما فراهم کردن پکیج مناسب با قیمت مناسب برای شما کاربران عزیز می باشد.

 

دیدنی های کوش آداسی
تنوع دیدنی های کوش آداسی بسیار زیاد است و بسیاری از این مکان های دیدنی مربوط به تاریخ این شهر می باشد. این جاذبه های دیدنی چنان شما رو محسور میکنه که اصلا متوجه گذر زمان نخواهید شد. آشنایی قبلی با مکانهای دیدنی کوش آداسی به شما کمک می کند که برای وقتتان برنامه ریزی داشته و بتوانید از تمام جاذبه های شهر بهره مند شوید.


1- کوه اصحاب کهف در افه سوس
این کوه در شمال افه‌سوس واقع شده است و جاييست که مي‌گويند اصحاب‌کهف توی غاري در دامنه‌ي کوه نزديک به دويست سال خوابيده بودند. در قرن سوم هفت جوان طرفدار عيسي که نمي توانستند دين خود را بر امپراتور داسيوس آشکار کنند، به کوه پانايير فرار کرده و در غاري پناه ميگيرند و شبي که در خواب بودند ورودي غارتوسط سربازان امپراتوربا سنگهاي بزرگ بسته ميشود. در این غار که به غار هفت خوابها معروف است، ماهها و سالها اين هفت دوست در خواب بودند تا آنکه چوپاني که از آن حوالي ميگذشت ورودي غار را باز ميکند و با تابيده شدن نور به داخل غار،جوانان بيخبر از همه جا از خواب بيدار شده و پس از آنکه براي خريد به شهر افس ميروند از تفاوتهاي محيط اطراف و پولهاي قديمي متوجه موضوع مي شوند. انتشاراين مسئله باعث توجه و احترام به اين غار ميگردد و از قرن پنجم به بعد به مرکز ديني و زيارتگاه تبدیل میشود.


2- خانه حضرت مریم در افه سوس
در مجاورت شهر افه سوس در نزديکي شهر سلجوق در ميان درختان سر به فلک کشيده کوه بلبل، کليساي کوچکي وجود دارد که امروزه پذيراي تعداد زیادی از مسيحيان دنياست که از گوشه و کنار دنيا جهت زيارت با کشتي هاي کروز به کوش آداسي وارد میشوند. در روایات آمده است عيسي مسيح هنگام مصلوب شدنش مريم مقدس را به يکي از حواريون به نام اس تي جن ميسپارد و او حضرت مريم را به شهر افه سوس که درآن زمان شهر پر رونقي بوده ميبرد. او براي در امان ماندن مريم از شر پيروان بت پرست و پيرو دين آرتيميس، براي ايشان خانه اي در کوه بلبل در خارج از شهر اما نزديک به آن بنا ميکند. در پايين خانه حضرت مريم سه چشمه وجود دارد که به ترتيب چشمه سلامتي، عشق و ثروت ناميده ميشود. معتقدين با نوشيدن آب اين سه چشمه و گره زدن دستمالهاي سفيد رنگي تحقق آرزوهايشان را خواستار ميشوند. توجه داشته باشيد که در داخل خانه حضرت مريم فيلمبرداري و عکسبرداري ممنوع است . اين محل که امروزه بازديد کنندگان بسياري دارد، به کليساي کوچکي تبديل شده است. حضرت مريم 10 سال پاياني عمرش را در اين محل گذرانده و پس از مرگ در محل نامعلومي دفن ميشود.


3- معبد آرتمیس در افه سوس
اين بنا با ابعاد 130متر در 79 متر بر 120 ستون 20 متري و از جنس مرمر استوار گرديده بود که در وسط بنا نيز مجسمه آرتميس قرار داشت. معبد آرتميس يا بتکده (يا ديانا) و مجسمه آرتميس در شهر افه سوس و نزديکي کليساي اس تي جن (که انجيل يوحنا در آن توسط اس تي جن نوشته شده) در سال 560 قبل از ميلاد به دستور پادشاه ليديه (کرزوس) بنا نهاده شد. اين معبد 200 سال بعد در شب تولد اسکندر مقدوني در يک آتش سوزی عمدي تخريب گرديد اما مدتي بعد بدستور اسکندر بازسازي شد و تا 300 سال پس از ميلاد مسيح پابرجا بود اما با افول شهر افه سوس غارت شد و نهايتا سيلي ويرانگر کل معبد را در گل و لاي مدفون کرد. امروزه تنها دو ستون از آن بناي با عظمت باقي مانده است.


4- تور افه سوس کوش آداسی از تورهای جذاب ترکیه
تور از صبح تا بعدازظهر طول مي‌کشد و ناهار را هم در يکي از رستوران‌هاي محلي صرف مي‌کنند. قبل از رسيدن به افه‌سوس، خانه‌اي قديمي وجود دارد که حضرت مريم ده سال آخر عمرشان را اين‌جا گذرانده‌اند و امروز تبديل به زيارتگاه شده است، مي‌توانيد روي ديوارهاي بيرون خانه، شمع روشن کنيد يا از چشمه‌ي آرزوها بنوشيد و آرزو کنيد. بعد از آن شهر زيباي افه‌سوس است با ستون‌هاي سنگي بزرگ، ميدان نبرد گلادياتورها و بقايايي از آمفي‌تئاتر و دروازه‌هاي شهر. افه‌ سوس، بازمانده‌هاي شهري است چندين‌ هزارساله از امپراطوري رُم شرقي که بين ازمير و کوش‌آداسي قرار گرفته و رفتن به آن از هر دو شهر ممکن است.


5- جشنواره شترها در کوش آداسی
این جشنواره در سال 2000، در نزدیکی ساحل پاموجاک که در 9 کیلومتری مرکز شهر کوش آداسی واقع است برگزار شد.جشنواره شترها که هر سال معمولاً حوالی روز یکشنبه پانزدهم ماه دسامبر یا ژانویه برگزار می شود، مبارزه شترهای سلجوک با دیگر است. این جشنواره با فصل زاد و ولد شترها همراه است و دلیل مبارزه شترها پیدا کردن جفت است. به همین دلیل در فصل های دیگر برگزار نمی شود. بلیت آن 3 یورو است و صبح هر چه زودتر بروید جای بهتری می یابید. از ایستگاه اتوبوس سلجوک هر نیم ساعت یک بار اتوبوس ها به سمت محل جشنواره حرکت می کنند.


6- کاروانسراي دیدنی اوکوز محمد پاشا با دسترسی آسان
این کاروانسرا در نزديکي بلوار آتاتورک و اسکله است. کاروانسراي اوکوز متعلق به قرن 17 و ساختماني شبيه به قلعه دارد. کوچه‌هايش سنگ‌فرش است و ماشين اجازه‌ي ورود ندارد. از کنار کاروانسرا، خيابان بارباروس هايرتين را که مستقيم برويد، به بازار قديمي کوش‌آداسي مي‌رسيد که بافت سنتي خودش را حفظ کرده است. برنامه‌ي شب ترکيه با آوازهاي محلي ترکي هر شب در همين کاروانسرا برپاست.

 

مراکز خرید کوش آداسی
در کوش آداسی سه بازار محلی وجود دارد که ارزش دیدن را دارد. بازارهای کوش آداسی، روزهای سه شنبه و جمعه، بازار تره بار است و فقط روز چهارشنبه برای لباس و پوشاک است. در سه شنبه بازار می توانید ماهی تازه و سبزیجات و میوه های فصلی بخرید. در این بازار بومی های این منطقه و مناطق اطراف محصولات تازه خود را به بازار می آورند و می فروشند. در چهارشنبه بازار می توان پوشاکی با تولید محلی با کیفیت و ارزان خرید. این بازار نزدیک ایستگاه مینی بوس در مرکز شهر است و هر 5 دقیقه یک بار مینی بوس هایی از ایستگاه “ساحل بانوان” به مقصد بازار حرکت می کنند. جمعه بازار بسیار بزرگ و متنوع است. انواع و اقسام میوه ها و سبزیجات فصلی به قیمتی ارزان در این بازار یافت می شود.
مرکز خرید کوش از دیگز مراکز خرید کوش آداسی است که از جمله مراکز خرید ارزان است که فاصله آن از شهر کوش آداسی حدود 40 دقیقه است. این مرکز خرید معروف واقع در محله کاله ایچی کوش آداسی است که حتی شب را نیز میتوانید در آنجا سرگرم باشید. در این مرکز خرید میتوانید مارکهایی مثل آديداس ، نايك ، بنتون ، ليوايز را پیدا کنید.
یکی دیگر از مراکز خرید کوش آداسی، بازار قديمييا همان گرند بازار است که پر از مغازه‌هاي کوچک و بزرگ فرش، صنايع‌دستي سنگ و مهره، مجسمه‌هاي گچي، ظروف سفالي، ادويه‌ها و از همه زيباتر پارچه‌هاي رنگين ترکي است.
مرکز خرید دیگر آوت لت فكتوري است که بسیار مقرون به صرفه است و در اکثر مواقع بیشتر فروشگاهها تخفیف های با درصدهای بالا در نظر گرفته اند که میتوانید تمامی خرید های خود را از این منطقه انجام دهید.

 

هتل های کوش آداسی
این شهرستان که از شمال با سلجوق و از جنوب با شبه جزیره دیلک همسایه است در کانون مراکز مهم گردشگری ترکیه قرار دارد. کوش آداسی در ۷۱ کیلومتری شهرستان آیدین مرکز استان آیدین قرار داشته و در نوار ساحلی منطقه اژه واقع گردیده است.
بندر کوش آداسی یکی از بنادر مهم منطقه می باشد که نزدیکترین فرودگاه به آن ، فرودگاه ازمیر است .در کوش آداسی ۲ اسکله مخصوص کشتی های توریستی و یک بندر قایق های تفریحی با ظرفیت ۶۵۰ قایق وجود دارد. در بندر و در هر ساعت از روز ، تورهای تفریحی با قایق های مسافربر انجام می گیرد. قایق های تفریحی نیز که تورهای آبی را برگزار می کنند در بندر مستقر می باشند. از بندر کوش آداسی در فصلهای بهار و تابستان (از اویل آوریل الی ۲۰ اکتبر) سفرهای منظم قایق های موتوری به جزیره یونانی ساموس برگزار می شود.
هتلهای مجلل ساخته شده در سواحل کوش آداسی یکی از شاخص های بارز رشد گردشگری در کوش آداسی محسوب می شود. هتل های کوش آداسی با پراکندگی جغرافیایی در سراسر شهرستان کوش آداسی در نوار ساحلی دریای اژه، از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب گسترش پیدا کرده است. این شهر پر از گردشگرانی ست که تعطیلات خود را در هتلهای کوش آداسی سپری میکنند. از ویژگی های هتلهای کوش آداسی این است که مراکز اقامتی کوش آداسی برخلاف سایر نقاط ترکیه به خدمات آل و اولترا آل اما با هزینه های ارزان و حداقل شهرت دارد. مسافرخانه ها و هتل های کوش آداسی با هر بودجه و سلیقه ای سازگار است .
مسافرین تور کوش آداسی نیز با توجه به هدف خود از سفر و هزینه قابل پرداخت هتل ها را انتخاب می نمایند. بنابراین این هتل ها از نظر نزدیکی به جذابیتهای موجود در تور کوش آداسی یعنی استفاده از سواحل ترکیه، نمایشگاههای بازرگانی کوش آداسی، مراکز خرید کوش آداسی، اماکن تاریخی کوش آداسی و قابل دسترس بودن با یکدیگر رقابت می نمایند.


هتل های کوش آداسی بستگی به درجه و نوع هتل های کوش آداسی دارای امکانات متفاوتی است. این امکانات نیز مانند اکثر نقاط ترکیه و جهان شامل موارد زیر است:
- B=bed: فقط اقامت
- BB=bed and breakfast: اقامت با صبحانه
- HB=half board: اقامت با صبحانه و یکی از وعده های غذایی نهار یا شام
- FB=full board: اقامت با صبحانه نهار وشام
- ALL=all inclusive: اقامت باضافه صبحانه، نهار، شام، میان وعده، عصرانه، میوه، نوشیدنی های ساخت ترکیه تا دوازده شب
- U ALL =ultra all inclusive: اقامت باضافه صبحانه، نهار، شام، میان وعده، عصرانه، میوه، دسر، نوشیدنی ساخت ترکیه، نوشیدنی بین المللی و پذیرای 24 ساعته

ورزشهای آبی، استخر و پارکهای آبی از ویژگیهای منحصر بفردیست که فقط آنرا بصورت یکجا در هتلهای کوش آداسی می توان مشاهده نمود .

قبل از سفر به کوش آداسی و استفاده از تور کوش آداسی توجه به موارد ساده ذیل باعث لذت بیشتر از سفر می شود:
- توجه فرمائید بمانند مسواک وخمیر دندان در تور کوش آداسی حتما دمپائی همراه داشته باشید زیرا در هتلهای کوش آداسی دمپائی وجود ندارد.
- حتما از کرمهای ضد آفتاب برای جلوگیری از سوختگی استفاده نمایید. آفتاب سواحل کوش آداسی بسیار سوزنده و اشعه مستقیم آن بسیار مضر است .
- غذاهای هتل های کوش آداسی بین المللی بوده و برخی گوشتهای ارائه شده از نظر شرعی قابل استفاده نمی باشد. ولی گوشتهای حلال نیز در جای جای هتل های کوش آداسی یافت می شود و در صورت لزوم مسئولین هتل شما را راهنمایی خواهند نمود.
- هموطنان مسلمان و مقید حتما به الکلی نبودن نوشیدنیها و علامتهای روی شیشه ها توجه کنند.در هتل های کوش آداسی نوشیدنیهای الکلی و غیر الکلی را در کنار هم سرو می نمایند.
- ساعت پذیرش مسافر در هتلهای کوش آداسی مانند همه نقاط جهان ساعت 14:00می باشد و ساعت ترک هتل ساعت 12:00می باشد. اکثر هتلها از پذیرش مسافر قبل از ساعت 14:00خودداری و بعد از ساعت 12:00شارژ اضافی دریافت می نمایند.

 

از هتلهای کوش آداسی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
- هتل آکوا فانتازی کوش آداسی
- هتل فنتاسیا دیلوکس کوش آداسی
- هتل هالیدی اند لیزور کلاب کوش آداسی
- هتل موسیسز هاوس بوتیک کوش آداسی
- هتل آیما کوش آداسی

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید