ورود

ثبت نام



بلیط سیستمی

بلیط سیستمی هواپیما چیست؟

بلیط های سیستمی هواپیما در واقع همان پروازهای منظمی هستند که خطوط هوایی در روزهای مشخصی انجام میدهند. برنامه و ساعت بلیط های سیستمی مشخص است و معمولاً برای دوره‌های طولانی مدت برگزار می‌شوند. بیشتر پروازهای خطوط هوایی مهم ایران مانند ماهان و ایران‌ایر، بصورت برنامه ای بفروش میرسد. در این حالت هزینه‌ی ناشی از پر نشدن پروازهای برنامه‌ای و باقی ماندن صندلی‌های خالی در پرواز، متوجه خط هوایی برگزار کننده‌ی این پرواز است.
بلیط پروازهای سیستمی هم توسط خطوط هوایی و هم آژانس‌های مسافرتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرند.
بلیط های سیستمی هواپیما بر خلاف بلیط های چارتری، قابلیت استرداد دارند. در هنگام استرداد بلیط سیستمی، درصد جریمه‌ی کنسلی از هزینه‌ی بلیط کسر می‌شود، که این رقم بر اساس فاصله‌ی کنسل کردن بلیط تا زمان پرواز محاسبه میگردد.

 

ویژگی های بلیط سیستمی هواپیما

•    ثبات نسبی در قیمت بدون هیچ افزایش نرخ در ایام خاص
•    امکان خرید بلیط برای نوزادان زیر 2 سال به ارزشی حدود 10 درصد قیمت بلیط بزرگسالان
•    امکان خرید بلیط برای کودکان 2 تا 12 سال به صورت نیمه بها
•    شرایط استرداد بلیط عادلانه وحتی باز پرداخت قسمتی از مبلغ پرداختی مسافر در صورت عدم استفاده از پرواز
•    امکان رزرو بلیط در بازه تاریخی دورتری نسبت به پرواز های چارتری

 

مزایای بلیط سیستمی هواپیما

با آنکه میدانیم بلیط سیستمی قیمت بیشتری نسبت به بلیط های چارتری دارد، اما خرید بلیط سیستمی هواپیما مزایایی دارد که خرید آنها را منطقی و موجه می نماید.
مهم ترین ویژگی بلیط های هواپیما سیستمی، ثابت بودن نرخ فروششان است. همین امر سبب میگردد تا افراد بتوانند، این نوع بلیط ها را برای بازه های زمانی طولانی تر، و حتی ماه ها قبل از سفر خود، خریداری نمایند و با خاطری آسوده برای سفر خود آماده شوند.
خرید بلیط های سیستمی برای سفرهای خارجی امری مهم تلقی میگردد. چرا که سفارت ها بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر را، از هفته ها قبل از تاریخ سفر، مورد بررسی قرار می دهند و رزرو بلیط هواپیما یکی از گزینه هایی است که در چک لیست مدارک سفارت ها به چشم میخورد.
از دیگر مزایای بلیط های سیستمی هواپیما قابل تعویض و حتی قابل استرداد بودن آنها است.گاهی به دلیل عوض شدن برنامه ی سفر، ممکن است قصد تغییر روز و یا ساعت پرواز خود را داشته باشید. بنابراین بلیط سیستمی هواپیما، این امکان را برای افراد فراهم می کند، تا با تغییر برنامه ی سفر، به راحتی روز و ساعت پرواز خود را عوض کنند.
همچنین مسافران میتوانند در صورت کنسل شدن سفر، بلیط سیستمی هواپیمای خود را پس داده و با پرداخت درصد کمی از مبلغ به عنوان جریمه، مابقی پول خود را، دریافت نمایند.
یکی دیگر از مزایای خرید بلیط سیستمی هواپیما تخفیف برای کودکان است. بلیط های هواپیما سیستمی، برای کودکان 2 تا 12 سال، نیم بها می باشند. بنابراین در مورد خرید بلیط هواپیما برای کودکان نیز، بلیط های سیستمی مناسب تر هستند.

 

معایب بلیط سیستمی هواپیما

تنها ویژگی منفی در بلیط سیستمی هواپیما که سبب میشود افراد را از خرید آن ها باز دارد، بیشتر بودن قیمت آن ها، نسبت به بلیط های چارتری است. همین امر سبب میشود افراد به خرید بلیط هواپیما چارتری بیشتر علاقه مند شوند.
از دیگر معایب بلیط سیستمی هواپیما کم بودن آن ها در برخی فصول سال است. بیشتر آژانس های مسافرتی، نسبت به خرید تمام بلیط های موجود برای فصول پر تردد، اقدام می کنند بنابراین گاهی پیدا کردن بلیط هواپیما سیستمی در برخی فصل ها کاری دشوار است.همچنین ممکن است برخی از افراد، بلیط خود را از ماه ها قبل از تاریخ سفر خود خریداری کرده باشند، و همین امر باعث کمبود بلیط سیستمی هواپیما، در زمان های پرسفر گردد.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید