ورود

ثبت نام



راهنمای سفر به آنتالیا یکی از توریستی ترین شهر های ترکیه

یکی از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه شهر آنتالیا است. این شهر به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در کشور ترکیه محسوب می‌گردد. آنتالیا دارای جاذبه‌های فراوان و زیبایی است. بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها در این شهر خود نمائی می‌کنند. بخش قدیمی و تماشائی آنتالیا منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) میباشد. بافت خاص این منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.
طبق آماری که در سال 2010 ارائه شده، جمعیت این شهر ۱٬۰۰۱٬۳۱۸ نفر تخمین زده شده ‌که از این جمعیت ۵۰۲۴۹۱ نفر را مرد و ۸۲۷۴۹۸ را زنان تشکیل می‌دهد.
شهر آنتالیا یک شهر طبیعی و زیبا است که با کوههای توروس پوشیده از درختان کاج، دریای شفاف، سواحل صخرهای زیبا و ... یکی از شهرهای مهم توریستی کشور ترکیه است.

جغرافیای آنتالیا
شهر آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب کشور ترکیه واقع شده‌است. این شهر از شمال با شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده‌است. تنها رودخانه ی این شهر منطقه رود آکسو می‌باشد که در انتها به آبشار دودن ختم میگردد.

آب و هوای آنتالیا
شهر آنتالیا به دلیل قرار گیری در کنار ساحل دارای تابستان‌های گرم و طولانی بوده و حتی در زمستان در ماههای ژانویه و دسامبر بارندگی بسیار نادر بوده و باران‌های سیل آسا بیشتر در فصل پاییز دیده شده‌است. این شهر ساحلی در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم و خشک و در زمستان معتدل و بارانی است. بطور کلی این شهر دارای آب و هوای مدیترانه ای است. میانگین دما در تابستان بین ۳۰ تا ۳۵ درجه‌است. در زمستان ماه ژانویه دمای هوا بطور متوسط بین ۹ تا ۱۵ درجه می‌باشد و از نظر هواشناسی تا اکنون برف و یخبندان در این شهر بندرت دیده شده‌است.

امنیت در آنتالیا
شهر آنتالیا شهریست نسبتا امن. با این وجود بهتر است هنگامی که در خیابان راه میروید حواستان به خودتان و وسایلتان باشد. مخصوصا در مکانهای شلوغ وقتی در خیابان راه می روید، کیف و یا کوله پشتی خود را از سمت خیابان و از دسترس موتور سواران دور نگه دارید.
نکته ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید پرسیدن آدرس از افراد ناشناس است. در این شهر عده ای هستند که ممکن است در ازای دریافت پول به شما نشانی محلی را بدهند و گاهی هم ممکن است این نشانی نادرست باشد.

هزینه اقامت در آنتالیا
در شهر آنتالیا تعداد زیادی هتل با امکانات متفاوت وجود دارد و شما میتوانید براحتی با توجه به نیاز و بودجه ی خود محل اقامت خود را انتخاب نمایید. به غیر از هتل، اقامت گاه های متنوعی نیز در  شهر آنتالیا وجود دارد که میتوانید با اقامت در آنها در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اما باید توجه داشته باشید این گونه اقامت گاهها علاوه بر کامل نبودن امکانات رفاهی امنیت کمتری نسبت به هتل ها دارند.

جاذبه های گردشگری آنتالیا
-    غار موزه کارائین
قدمت این غار به دوران پارینه سنگی برمی‌گردد. این غار بسیار قدیمی در شرق کوه چان قرار گرفته است و در آن موزه‌ای کوچک وجود دارد که برخی آثار متعلق به ۱۶۰ هزار سال قبل از میلاد یافت شده در این غار را به نمایش می‌گذارد.
-    دروازه هادریان
این دروازه تاریخی، قسمتی از دیواری باستانی است که اطراف شهر قدیمی کشیده شده است. تماشای این بنای تاریخی شما را به سال‌های قبل از میلاد خواهد برد.
-    منطقه باستانی آسپندوس
این مکان در روزگار قدیم شهری تجاری و مذهبی بوده که در آن خرید و فروش اسب مرسوم بوده است. آنچه که امروزه از شهر باستانی آسپندوس باقی مانده شامل حمام‌ها، معابد، سالن تئاتر، استادیوم، میدان اصلی، کلیسا و ..است.
-    پاموک قلعه
پاموک قلعه که به آن قلعه پنبه‌ای نیز میگویند یکی از زیباترین و مهمترین دیدنی‌های شهر آنتالیا است. این قلعه به دلیل جود چشمه‌های آب گرم و رسوب‌های باقی مانده شکل و رنگ منحصر به فردی پیدا کرده است.
-    آکواریوم آنتالیا
یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا در شهر آنتالیا قرار دارد. این آکواریوم بزرگ در زمینی به مساحت 3 هکتار در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است.
-    موزه باستان شناسی آنتالیلا
این موزه باستان شناسی دارای 13 تالار نمایشگاهی و یک گالری بالغ بر ۵ هزار اثر هنری از آناتولی را به نمایش می‌گذارد. در این موزه آثار ساخته دست مربوط به عصر پالئولیتیک تا دوران عثمانی را می‌توانید مشاهده کنید.

مراکز خرید مهم شهر آنتالیا
در این شهر با توجه به نیاز و بودجه ی خود میتوانید مراکز خرید متفاوتی را بیابید. در ادامه به معرفی مراکز خرید شهر آنتالیا خواهیم پرداخت.
•    بازار بزرگ آنتالیا | Antalya Grand Bazaar
نشانی: Lara Turizm Yolu، ۰۷۱۱۹ Kemerağzı/Aksu/Antalya، Turkey
•    مرکز خرید شی مال آنتالیا | Shemall Alışveriş Merkezi
نشانی:  Fener Mahallesi, Tekelioğlu Cd. No:3, 07160 Muratpaşa،  Turkey
•    مرکز خرید تراسیتی | TerraCity
نشانی: Tekelioğlu Cd. No55
•    مرکز خرید مارک آنتالیا | MarkAntalya
نشانی: Elmalı، Şarampol Cd. No:۶۵، ۰۷۰۴۰ Muratpaşa/Antalya، Turkey

نکاتی که در هنگام سفر به شهر آنتالیا باید بدانید:
-    کشور ترکیه کشوری مسلمان است بنابراین در هنگام ورود به مکانهای مذهبی باید با پوشش مناسب وارد شوید.
-    هرگز در مکان‌های عمومی بلند صحبت نکنید.
-    در مکان های شلوغ و تاکسی حواستان به کیف و جیبتان باشد.
-    در مکانهای عمومی سیگار نکشید.
-    در سراسر کشور ترکیه دستگاه های ATM وجود دارد بنابراین نیازی نیست پول نقد همراهتان داشته باشید.

به اشتراک بگذارید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید