ورود

ثبت نام



اتمام پروژه نرده‌گذاری معبد آناهیتا در کنگاور

مرتضی گراوند، مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا در کنگاور گفت: پروژه افزایش ارتفاع نرده‌گذاری حریم معبد آناهیتا با اعتباری بیش از 5میلیارد ریال پایان یافت.

وی با اعلام این خبر افزود: در جهت حفاظت و صیانت بیشتر از محوطه معبد آناهیتا، افزایش نرده ها لازم و ضروری بود.

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا در کنگاور عنوان کرد: پروژه نرده گذاری معبد آناهیتا از اواسط مرداد ماه امسال آغاز و حدود پنج ماه به طول انجامید.

او با اشاره به نرده گذاری اولیه معبد آناهیتا در اواخر دهه ۶۰، گفت: طی این سال‌ها معبد آناهیتا دارای حریمی مشخص بود که به خاطر کوتاهی نرده‌ها به محلی برای تردد نوجوانان تبدیل شده بود.

گراوند اجرای طول نرده‌گذاری را 1500 متر عنوان و تصریح کرد: ارتفاع نرده های سه جبهه شمالی، شرقی و غربی حریم معبد آناهیتا افزایش یافت.

وی علت عدم افزایش ارتفاع جبهه جنوبی معبد آناهیتا را اجرای پروژه پلازا و پارک موزه خیابانی بیان و خاطرنشان کرد: فعالیت های پایگاه ملی معبد آناهیتا در جهت حفاظت از این بنای کهن، توسعه صنعت گردشگری، جذب گردشگر و اشتغال زایی است.

گراوند در خاتمه سخنانش تصریح کرد: کنگاور با جمعیتی بالغ بر ۸۰هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد. این شهرستان ۱۲۰ اثر تاریخی و طبیعی ثبت ملی و بیش از ۱۰۰ اثر واجد شرایط حفاظت دارد. معبد آناهیتا دومین بنای سنگی بزرگ ایران قبل از اسلام است و برخی قدمت آن را تا دوران اشکانی و عده ای نیز دوران ساسانی می‌دانند.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید