امروز:
سه شنبه- ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



احیای هنر حصیربافی در سمیرم

تاریخ خبر: 25/خرداد/99

سعید سلیمانیان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمیرم در آیین پاسداشت هفته صنایع‌دستی از برنامه‌ریزی به منظور احیای هنر حصیربافی (لوده بافی) در این شهرستان خبر داد.

وی امروز 25 خردادماه در این مراسم که با حضور مسئولان، فعالان و هنرمندان بخش پادنا در اقامتگاه بوم‌گردی هماتاج برگزار شد، گفت: اگر چه بخش "پادنای علیا" در سمیرم قطب باغداری شهرستان بوده و بیشتر به محل پرورش سیب معروف است، ولی امیدواریم این بخش با وجود هنرمندان ارزشمند صنایع‌دستی به یکی دیگر از پایگاه‌های توسعه صنایع‌دستی سمیرم نیز تبدیل شود.

سلیمانیان تأکید کرد: در حال حاضر در این منطقه رشته‌هایی چون بافت گلیم و جاجیم توسط هنرمندان به حیات خود ادامه می‌دهد که امید داریم حصیربافی نیز در این منطقه احیا شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمیرم افزود: تلاش می‌کنیم تا با توجه به فراوانی مواد اولیه در این منطقه که عمدتاً از محصولات کشاورزی و باغی به‌دست می‌آید، رشته حصیربافی (لوده بافی) را که عمدتاً در گذشته توسط هنرمندان ساکن و یا عشایر هنرمند قشقایی در این منطقه عرضه می‌شده که متأسفانه بر اثر تغییر در سبک زندگی مردم منطقه از بین رفته است را مجدداً احیا کنیم.

در ادامه این آیین ضمن اجرای زنده تولید صنایع‌دستی توسط هنرمندان، از پیشکسوتان منطقه نیز تجلیل به عمل آمد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید