امروز:
یکشنبه- ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



اخذ عوارض در آزادراه همدان ـ ساوه تا سال 1413

یاشار لطفی مسئول بهره‌برداری قطعه ۲ آزادراه همدان ـ ساوه با بیان اینکه مبلغ عوارضی ابلاغیه وزارت راه است گفت: اخذ عوارض در آزادراه همدان ـ ساوه تا 15 سال دیگر یعنی تا سال 1413 ادامه دارد.

مسئول بهره‌برداری قطعه ۲ آزادراه همدان ـ ساوه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مبلغ عوارضی ابلاغیه سراسری کشور است و به ما ارتباطی ندارد اظهار کرد: ما یک شرکت خصوصی و سرمایه‌گذار هستیم و قرارداد داریم، وزارت راه ابلاغیه نرخ را به سراسر کشور اعلام کرده‌ و همه شرکت‌ها موظف به دریافت این مبلغ عوارضی هستند.

یاشار لطفی افزود: سالانه یک مرتبه باید این مبلغ اضافه شود، سال قبل افزایش نرخ نداشتیم اما امسال شهریورماه نرخ افزایش یافته و نوبت بعدی منوط به اعلام وزارت راه و شهریورماه سال آینده است.

وی بیان کرد: هنوز شرکت بهره‌بردار به هزینه‌کرد خود در آزادراه نرسیده است و باید هزینه‌های سرمایه‌گذار مستهلک شود و تا زمانی که مستهلک نشود در اختیار شرکت بهره‌بردار است و حداقل تا سال ۱۴۱۳ اخذ عوارض ادامه دارد.

وی در پاسخ به اینکه اخذ عوارض زیاد موجب کاهش سفر گردشگران به همدان می‌شود بیان کرد: اتفاقا اخذ عوارضی مانع از کاهش مسافر می‌شود زیرا یکی از طرح‌های توجیهی پروژه آزادراه است که سفر بدون ترافیک و ایمنی را فراهم کرده است.

مسئول بهره‌برداری قطعه ۲ آزادراه همدان ـ ساوه یکی از دلایل احداث این آزادراه را نزدیک شدن مسافت تهران ـ همدان دانست و گفت: آزادراه همدان ـ ساوه بخشی از آزادراه آسیایی است تا مشهد و تهران که به صورت آزادراه هستند را به این آزادراه متصل کرده و سپس به آزادراه تا کربلا وصل کند.

وی با اشاره به اینکه آزادراه همدان ـ ساوه در ادامه به آزادراه همدان ـ بیستون ـ کرمانشاه متصل خواهد شد گفت: این آزادراه که مشهد را به کربلا متصل می‌کند اهمیت بسیار زیادی دارد و در ایام اربعین افزایش سه تا چهار برابری تردد را داشت.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید