امروز:
چهارشنبه- ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



افزودن ۱۰۰۰ تخت اقامتی به ظرفیت‌های اقامتی آذربایجان‌غربی

تاریخ خبر: 20/خرداد/99

جلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اعلام خبر افزوده شدن۱۰۰۰ تخت اقامتی به ظرفیت‌های اقامتی آذربایجان‌غربی، گفت: با بهره‌برداری از ۳۵ طرح اقامتی نیمه‌تمام هزار تخت اقامتی به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده خواهد شد.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین وظایف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان حفاظت و صیانت از ابنیه تاریخی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، ترویج و رونق تولید صنایع‌دستی و بازاریابی برای آنها و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

جباری در ادامه گفت: تکمیل و بهره‌برداری از تاسیسات گردشگری نیمه‌تمام، حمایت از سرمایه‌گذاری توسعه گردشگری منابع آب، احیا و مرمت بناهای تاریخی و تغییر کاربری آنها، حمایت از طرح‌های نوین سرمایه‌گذاری مانند پل معلق از جمله برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی استان در سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه‌گذاران از جمله اولویت‌های اداره‌کل در سال جهش تولید جاری است، افزود: این اداره‌کل در نظر دارد تا با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری زمینه جذب گردشگر، درآمدزایی و رونق اقتصادی در استان را فراهم کند.

جباری در جواب سوال مجری برنامه مبنی بر لزوم توجه به بافت تاریخی شهرها و حفاظت از بناهای تاریخی استان اظهار کرد: مالکان بناهای تاریخی و اداره‌کل میراث فرهنگی استان طبق قانون موظف به حفاظت از بناهای تاریخی هستند و در صورت کوتاهی در انجام این وظیفه به دادگاه معرفی می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی در حال حاضر 5 هزار تخت اقامتی دارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۵ طرح بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت در استان وجود دارد که با بهره‌برداری از آنها ۱۰۰۰ تخت اقامتی به ظرفیت تخت‌های اقامتی استان اضافه خواهد شد.

وی در خاتمه اظهار کرد: تعدادی از شهرهای کشور توسط شورای عالی معماری و راه و شهرسازی به عنوان شهرهای دارای محدوده بافت تاریخی معرفی شدند که در سطح استان نیز پنج شهرستان دارای بافت تاریخی هستند و برای حفاظت از آنها در پنج سال اخیر اجازه تخریب هیچ‌گونه بنای تاریخی در محدوده بافت‌های تاریخی داده نشده است.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید