امروز:
یکشنبه- ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ورود

ثبت نام



درخشش استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کشور

رئیس پارک علم وفناوری استان چهارمحال و بختیاری گفت: با انعقاد قرارداد ۳۹ میلیاردی شرکتهای دانش بینان استان چهارمحال وبختیاری جزء ۵ استان برتر کشور شناخته شد.

اسماعیل پیرعلی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان افزود: خوشبختانه حوزه فناوری و دانش بنیان در ۵ سال گذشته در سطح کشور شتاب خوبی گرفته است و سیاست های کلی حمایت دولت در بخش فناوری پارک های علم و فناوری و دانش بنیان رویکرد حمایتی و توسعه ای داشته است.

وی گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی در دو ساختار وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درقالب حمایتها از شرکتهای دانش بنیان توسعه یافته است.

اسماعیل پیرعلی افزود: درسطح استان چهارمحال وبختیاری حدود ۱۳۰ شرکت دانش بنیان ،فن آور وهسته رشد داریم که از این شرکتها ۶۳ شرکت فروش محصول داریم  و میزان اشتغال انها از ۴ نفر تا ۵۰ نفر می باشند که میزان گردش مالی این شرکتها سالانه ۷۰ میلیارد تومان است.

وی افزود :۷۰۰ نفردر شرکتهای دانش بنیان استان مشغول فعالیت می باشند.

رئیس پارک علم وفناوری استان  درخصوص میزان فضایی که دراختیار این شرکت قرار گرفته است گفت : حدود ۱۲ هزار متر مربع فضای آزمایشگاهی وکارگاه واموزش های مستمر و... به این شرکت ها اختصاص  داده شده است.

اسماعیل پیرعلی افزود: طرحهای نخبگان باید نیاز بازار وتوجیه اقتصادی داشته باشند که طرح ها توسط داورها بررسی واگر طرح پذیرش شد  خدمات مورد نیاز داده خواهد شد.

رئیس پارک علم وفناوری استان گفت : در بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و هفتمین نمایشگاه ایران‌ساخت، ۱۹ شرکت از استان حضور داشته اند که درحاشیه این نمایشگاه موفق به انعقاد ۱۹ قراداد همکاری به ارزش ۳۹ میلیارد و پانصد میلیون تومان شدند و بخاطر انعقاد این تفاهم نامه ها جزء ۵ استان برتر کشور شناخته شد. این قرارداد ها در زمینه تجهیزات گردشگری، سامانه ردیاب و دستگاه قرائت کنتور آب، حوزه انرژی و الکترونیک و هوش مصنوعی است.

وی خاطرنشان کرد : ۷ میلیارد تومان تسهیلات توسط بنیاد برکت به شرکتهای دانش بنیان استان اختصاص یافته است که از این میزان ۴ میلیارد تومان آن پرداخت و پرونده ۳ میلیارد دیگر درحال بررسی است.

پیرعلی افزود: یکی دیگر از کارهای انجام شده تاسیس صندوق پژوهش و فناوری دراستان می باشد که با مشارکت بخش خصوصی تاسیس شده است.

اسماعیل پیرعلی در خصوص کارهای صورت گرفته در امور بین الملل گفت: عقد تفاهم‌نامه با کشورهای چین، جمهوری آذربایجان، عراق، گرجستان، تانزانیا و کنیا در زمینه برگزاری نمایشگاه، تامین قطعات، ساخت و تحویل ۲۰ هزار کنتور آب هوشمند به‌منظور صادرات در برنامه های اتی پارک علم وفناوری استان می باشد و یکی از برنامه ها سفر هیات عراقی به این استان می باشد که زمینه های حضور آنها فراهم شده که امیدواریم بزودی شاهد حضور این هیات باشیم.

وی در خاتمه سخنانش خاطر نشان کرد: در سطح کشور حدود ۴۰۰۰ شرکت دانش بنیان و ۷۰۰۰ شرکت فناور در پارک های علم و فناوری مستقر هستند که طرحهای که  مثل تاکسی های اینترنتی، هوشمند سازی کشاورزی و سلامت و اپلیکیشن های متعدد که کارهای جاری را اسانتر نموده است از تولیدات این شرکتها می باشد.

به اشتراک بگذارید

موارد مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید